تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
0

به‌جامانده از یک نکوداشت زیبا و تاریخی/ حکایت آن بوسۀ درس‌آموز

  • کد خبر : 7811
  • ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
به‌جامانده از یک نکوداشت زیبا و تاریخی/ حکایت آن بوسۀ درس‌آموز

مهدی سلطانی‌راد

کاشان آنلاین: حکایتی بود این دورهمی پزشکان پیشکسوت شهر. اطبای کهنسالی که در اوج جوانی و چند تایی‌شان از هنگامۀ درشگه و چراغ پی سوز، خون دل‌ها خوردند تا امروز چراغ پزشکی و درمان در شهر کاشان همچنان پرنور بماند و برسیم به عصر جمعه یکم دیماه چهارصد و دو و تجلیل و قدردانی از همان‌ها ..

همان‌ها که برخی‌شان در اوج پیری و فرتوتی آمدند تا جمع پرشماری را از دیدارشان مشعوف کنند. مثال‌شان، همین دکتر غزنوی و استادش دکتر نیاز فولادی که آمدن‌شان عجیب بر دل‌مان نشست. شما که غریبه نیستید، قبل از شروع برنامه پیش خودمان گفتیم یعنی می‌شود دکتر غزنوی که این سال‌ها، کم رمق و خانه نشین شده را هم بیاورند؟

اما آمد، آن هم چه آمدنی، چه شوری آفرید و چه درسی آموخت این پزشک کهنسال و بااخلاق و قدیمی شهر آن بالای سن.

خیلی ها که زرنگ بودند، آن صحنه را در تالار شهر کاشان ثبت کردند تا بماند به یادگار از پزشکی که در زمانۀ رنگ باختگی اخلاق و قدرشناسی چنان کرد تا خیلی ها گونه‌های‌شان بابت رفتار او خیس اشک شود. خیس اشک شود گونه های‎شان از درس‌آموزیِ پزشکی که دست استادش را به آرامی بالا آورد و بر آن بوسه ای زد تا پزشکی که به قول برخی، همه شهر باید دستانش را بوسه باران کنند، بیاید و چنان کند و استادانه درس بیاموزاند ..

یک هفته ای از آن آیین بیادماندنی -تجلیل از پزشکان پیشکسوت و پیشگامان حوزه پزشکی و سلامت در کاشان- گذشته و شما که غریبه نیستید، هنوز دل‌مان پیش انبوهی از صحنه های زیبا و جذاب و درس‌آموز آن مراسم است، یکی‌اش همین درس‌آموزی دکتر حسین غزنویِ عزیز و بزرگمنش ..

عکس: دکتر مریم امینیان

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=7811

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.