تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

درخواست مدیرعامل جمعیت کویر سبز از مدیرکل محیط زیست استان؛ برای حفظ اکوسیستم گیاهی و جانوری مسیر آب سد قهرود به کاشان تلاش کنید آغاز رفع این خرابی را مدیون رسانه‌هاییم با حفظ فضای سبز و درختان، خیابان ۲۲ بهمن به یکی از زیباترین معابر شهری تبدیل می‎شود یک عکس، یک شرح/ سال ۴۳ و «مؤسس شاهین بزرگ» در باغستان تامین اجتماعی کاشان ممیز: طبق قانون، مصرف پساب شهری باید به فضاهای سبز شهر اختصاص پیدا کند/ با توجه به موضوع نگهداشت فضای سبز شهر و نیاز به توسعه درخور این فضا، به ۳۰۰ لیتر آب در ثانیه نیازمندیم آیت الله یثربی: در محرم حزن و اندوه بر مصیبت خاندان و ذریه پیامبر باید باشد، اما تحلیل ریشه این جنایت و ظلم بی‌نمونه در تاریخ نیز نباید فراموش شود گزارش تصویری سوگواری و مقتل‌خوانی صبح روز عاشورا در کاشان قرآن و آموزه‌های انبیا، ائمه طاهرین و الگوهایی همچون حضرت ابوالفضل‌العباس می‎توانند انسان‌ها را از گرداب غفلت و دوری از ایمان نجات دهند

0

برداشت گل محمدی در کاشان آغاز شد

  • کد خبر : 8180
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲
برداشت گل محمدی در کاشان آغاز شد

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان از آغاز برداشت گل محمدی در سطح دو هزار و ۶۰۰ هکتار از گلستان‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش کاشان آنلاین و به نقل از ایرنا، علی محلوجی با اشاره به اینکه برداشت گل محمدی تا ابتدای تیرماه در گلستان‌های بخش کوهستانی شهرستان کاشان نیز ادامه دارد، گفت: سطح زیر کشت این محصول در بخش‌های برزک، قمصر، نیاسر و مرکزی به ترتیب یک هزار و ۳۲۰، ۵۸۷، ۴۰۲ و ۲۹۱هکتار است.

وی افزود: در شرایط نرمال، متوسط عملکرد گل‌ محمدی در هر هکتار کاشان ۴.۲ تن است و پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به ۱۰ هزار تن محصول در کاشان برداشت شود.

محلوجی با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار باغدار گل محمدی در شهرستان کاشان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: به طور میانگین چهار نفر کارگر در هر هکتار از گلزارهای گل محمدی در این شهرستان به کار گل‌چینی مشغول هستند.

وی، تعداد واحدهای گلابگیری صنعتی در شهرستان کاشان را ۴۸ واحد بیان کرد و گفت: ۲۵ واحد گلابگیری دارای مجوز از جهاد کشاورزی و ۲۳ واحد نیز دارای مجوز از اداره صنعت، معدن و تجارت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه نزدیک به یک هزار و ۶۸۰ واحد گلابگیری سنتی نیز در کاشان وجود دارد، افزود: گل محمدی این منطقه به لحاظ کیفیت و میزان اسانس دارای بالاترین و بهترین نوع اسانس است.

محلوجی با بیان اینکه شهرستان کاشان دارای رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید گل محمدی در استان اصفهان و رتبه چهارم در کشور از نظر سطح زیر کشت این محصول است ادامه داد: کاشان دارای ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۹ هزار هکتار باغ و چهار هزار هکتار زمین زراعی است و بیش از ۴۰ هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=8180

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.