تاریخ : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ 15 ربيع أول 1446 Wednesday, 18 September , 2024
0

۹۰ درصد حمل و نقل در کاشان، از طریق جاده است

  • کد خبر : 7748
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
۹۰ درصد حمل و نقل در کاشان، از طریق جاده است

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان گفت: بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالا و مسافر در کاشان از طریق محورهای مواصلاتی است و به همین منظور برای نگهداری، بهسازی و توسعه شبکه راه‌های شهرستان گام‌های خوبی برداشته شده است.

به گزارش کاشان آنلاین، علی‌اکبر آقایی در گفت وگو با ایرنا به مناسبت روز حمل و نقل افزود: شهرستان کاشان بیش از ۸۵۰ کیلومتر انواع راه، از جمله راه بزرگراهی و اصلی، فرعی و روستایی دارد که ارزش ریالی امروز آنها بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال است.

وی این سرمایه را عظیم و ارزشمند و حفاظت و نگهداری از آنها را بسیار مهم دانست و یادآور شد: از مجموع راه‌های ارتباطی کاشان،۲۱۵ کیلومتر آزادراه، ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و ۲۸۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان گفت: در راستای ایجاد شرایط مناسب برای سفر ایمن همچنین کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه، در ۹ ماه گذشته در ۲۵ کیلومتر محورهای شهرستان روکش آسفالت گرم و ۴۰ هزار تن آسفالت در راه‌های ارتباطی کاشان انجام شده است.

آقایی ادامه داد: اکنون چهار مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در کاشان خدمات‌ رسانی می‌کنند اظهار داشت: ۲مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی نیز در حال ساخت است.
وی افزود: احداث مجتمع توسط بخش خصوصی انجام می شود که در حال حاضر ۱۰ مجتمع در دست اقدام برای صدور مجوز می باشد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان همچنین در خصوص سامانه ترددشمار و دوربین‌های نظارتی گفت: در مجموع، ۲۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهای مواصلاتی شهرستان فعال است.
آقایی اضافه کرد: از ۲ نقطه حادثه‌خیز مصوب و ۲۳ نقطه غیر مصوب شهرستان تعداد پنج نقطه رفع شد و سه نقطه دیگر در دست اجراست و بقیه نیز در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز سال‌های آتی رفع خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت ۲۵ شرکت حمل و نقل در این شهرستان گفت: از این تعداد ۱۹ شرکت کالا، ۶ شرکت مسافربری و در آنها بیش از سه هزار نفر به عنوان راننده فعالیت دارند.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=7748

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.