تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ مهر , ۱۴۰۳ 14 ربيع ثاني 1446 Thursday, 17 October , 2024
0

کَفَر، نماینده ایران در جشنواره فیلم کوتاه ایتالیا

  • کد خبر : 8630
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷
کَفَر، نماینده ایران در جشنواره فیلم کوتاه ایتالیا

فیلم کوتاه «کَفَر» به بیست و سومین جشنواره فیلم کوتاه ماگما ایتالیا راه یافت.

به گزارش کاشان آنلاین، این فیلم که به نویسندگی و کارگردانی مهدی برزُکی و تهیه‌کنندگی مرتضی طاهری برزکی ساخته شده به نمایندگی از ایران در این رقابت که از تاریخ ۴ الی ۹ نوامبر در شهر های کاتانیا و آچیره اله برگزار می شود، حضور دارد.

این جشنواره میزبان رقابت میان ۲۵ فیلم از سرتاسر جهان خواهد بود و کفر نیز به نمایندگی از ایران در این رقابت حضور دارد و در کنار آثار دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.

این فیلم علاوه بر حضور در جشنواره‌های مختلف ملی و بین المللی، سال گذشته نیز در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی بوچئون کره جنوبی (جولای ۲۰۲۳ مصادف تیرماه ۱۴۰۲) به نمایش درآمد و موفق شد در بخش فیلم‌کوتاه جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره را به خود اختصاص داد.

مرتضی طاهری برزکی، تهیه کننده این فیلم با بیان اینکه تمامی مراحل ضبط و‌ تصویر‌بردای این فیلم زمستان سال ۱۴۰۰ در‌ محله تاریخی مصلی شهر‌ برزک‌ انجام شده است گفت: فیلم کَفر، راوی داستان مردی روستایی به نام حبیب است که با فقر دست ‌و پنجه نرم ‌می کند و حوادثی برایش رخ می‌دهد که باید برای حفظ زندگی و ‌معیشتش تصمیم سختی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه کلیه بازیگران در این ‌فیلم به گویش راجی‌برزکی‌ صحبت می‌کنند ادامه داد: در این فیلم سختی‌هایی که یک خانواده معمولی با آن روبه‌رو می‌شود به خوبی به تصویر کشیده شده است و علاوه بر این نگرش‌های مردسالارانه و مسائل مربوط به حقوق زنان هم به شکلی ظریفی در این فیلم به نمایش درآمده است،ضمن اینکه درباره این‌ فیلم،‌ می‌توان به برجسته بودن شریعت و‌ معیشت در آن اشاره کرد.

مهدی برزکی، کارگردان این فیلم که پیش از «کفر»، نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های کوتاه «عزیز» و «آبا» را نیز در کارنامه دارد درباره عنوان فیلم می گوید: «کَفر» از ریشه کفاره و به معنای پوشاندن است.

رضا صائمی، روزنامه نگار فرهنگ‌و‌ هنر و منتقد سینما نیز در خصوص فیلم‌ کفر معتقد است: این فیلم موقعیت ویژه ای از نسبت بین انسان و گاو را روایت می کند که شکلی دیگر از این رابطه را در فیلم «گاو» مهرجویی دیده بودیم. اگر آنجا سخن از استحاله مش حسن در گاوش بود، اینجا با قصه استغاثه گاو توسط حبیب آقا مواجه می‌شویم. آنچه در پس این داستان به مثابه هسته معنایی فیلم برجسته می‌شود را می‌توان در یک ساحت کلان‌تری در نسبت انسان و دین صورت بندی کرد که گفتمان های معرفتی و جدل و جدال های ایدئولوژیکی را در طول تاریخ شکل داده و همواره محل نزاع و مناقشه کلامی و فکری بوده.

در کَفَر مجید پتکی، یاسمن نصیری،مجتبی خدا دوست برزکی، محمد عباس‌زاده، محمد‌‌علی مصلایی برزکی، بهرام قدیری و مصطفی تمدنی برزکی بازی می‌کنند و فیلمبرداری این فیلم‌ نیز بر عهده بهروز بادروج است.

سایر عوامل فیلم کوتاه «کَفَر»؛ مجری طرح: سعیده صالحیان/ مدیر فیلم‌برداری: بهروز بادروج/ طراحی و ترکیب صدا: رامین ابوالصدق/ تدوین: امیرحسین شاکری/ طراح صحنه: رضا محمدپور/ طراح چهره‌پردازی: کیمیا دوستکام/ مدیر صدابرداری: مصطفی بهمنی/ طراح لباس: مهسا حاجی‌قاسم/ آهنگ‌ساز: نیما امین/ دستیار‌ یک کارگردان و برنامه‌ریز: مجد جلالی/ منشی صحنه: آناهیتا گلفام/ مدیر تولید: علی صمدیان/ مدیر تدارکات: بهرام قدیری/ دستیاران فیلم‌بردار: بهتاش کمه‌زری، امیر غیور، سامان قهرمانی‌نژاد، امیر‌حسین پور‌دهنده/ دستیار دو کارگردان: سعید قربانی/ امورفنی صدا: استودیو بهمن/ دستیار صدا: متین روشن/ دستیاران صحنه: حسن چرخی، حسین چرخی/ دستیار تولید: مهدی حدادی/ لابراتوار دیجیتال: استودیو فام/ اصلاح رنگ و نور: فرهاد قدسی/ مشاور گویش محلی: حسین نجاری/ حمل و نقل: مصطفی اشتری/ عکاس: امینه مسعوی/ گرافیک: مسعود فدوی/ پوستر: روژان ایرجی/ مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=8630

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.