تاریخ : جمعه, ۲۳ شهریور , ۱۴۰۳ 10 ربيع أول 1446 Friday, 13 September , 2024
2

کوهِ فرمانداری کاشان برای روز خبرنگار موش زایید!/ دو نکته درباره یک آیین تجلیل گزینشی

  • کد خبر : 8473
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
کوهِ فرمانداری کاشان برای روز خبرنگار موش زایید!/ دو نکته درباره یک آیین تجلیل گزینشی

مهدی سلطانی‌راد

۱-فرمانداری کاشان با مشارکت اداره ارشاد روز سه‌شنبه به مناسبت روز خبرنگار در حالی از چند فعال حوزه خبر و رسانه شهرستان تجلیل کرد که گزینشی عمل‌کردنِ عجیب نهاد اجرایی شهرستان (فرمانداری) برای این برنامه، سئوالات و ابهاماتی چند در ذهن ایجاد می‌کند.

از سمبلیک، نمادین، تکراری و ملال‌آوربودن مباحث مطروحه از سوی مسئولان در این مدل گعده‌ها که بگذریم،با توجه به عنوان ۱۷ مرداد توجیه عدم دعوت از برخی فعالان خبری شهرستان برای این برنامه که عنوان «خبرنگار» را بر دوش می‌کشند، جالب و البته باعث انبساط خاطر است!

گفته می‌شود روابط‌عمومی فرمانداری کاشان در توجیهی عجیب وغریب برای دعوت افراد حاضر در این برنامه یادآور شده که ما فقط مدیران پایگاه‌های خبری و نمایندگی‌های خبرگزاری‌ها را دعوت کرده‌ایم!! اگر این روایت صحیح باشد یقینا در تقویم رومیزی روابط‌عمومی فرمانداری کاشان، برای ۱۷ مرداد عنوان «روز پایگاه‌های خبری!!! و خبرگزاری‌ها!!!» درج شده و خبری از عنوان «روز خبرنگار» نیست!!

در وهله بعد اگر بپذیریم این نشست صرفا تجلیل از مدیران پایگاه‌های خبری و نمایندگی‌های خبرگزاری‌ها بوده، پس حضور چند خبرنگار در این برنامه که مدیر هیچ پایگاه خبری و نماینده خبرگزاری‌ نبوده و فقط خبرنگار هستند،چگونه توجیه‌پذیر است؟

۲-یادش بخیر، خیلی هم دور نیست، در همین ۱۰-۱۱ سال اخیر اداره ارشاد کاشان دو نوبت جشنواره گزینش آثار برتر خبرنگاران شهرستان را برگزار کرد. رخدادی که آثار خبرنگاران در «خبرنویسی، تیتر، گزارش، مصاحبه» پس از ارسال به اداره ارشاد، برترین‌هایش پس از داوری، در «روز خبرنگار» تجلیل می‌شدند.

چگونه می‌شود که یک رقابت پرشور و جذابِ رسانه‌ای برای سنجش عیار جامعه رسانه‌ای شهرستان در روز خبرنگار، جایش را به یک تجلیل تبلیغاتیِ گزینشیِ عجیب و ملال‌آور با سخنانی تکراری می‌دهد؟!!

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=8473

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.