تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ مهر , ۱۴۰۳ 14 ربيع ثاني 1446 Thursday, 17 October , 2024
0
با حضور عظیم قیچی‌ساز در کاشان برگزار شد؛

«همایش ملی سودای صعود» و شبی بیادماندنی برای اهالی کوهنوردی

  • کد خبر : 8607
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
«همایش ملی سودای صعود» و شبی بیادماندنی برای اهالی کوهنوردی

در شبی باشکوه و بیادماندنی به میزبانی تالار شهر کاشان و در «همایش ملی سودای صعود»، دهمین سالروز فعالیت «باشگاه کوهنوردی رستا» گرامی داشته شد.

به گزارش کاشان آنلاین، در این آیین که با حضور جمع زیادی از فعالان عرصه کوهنوردی در کاشان، جمعی از مفاخر فرهنگی شهرستان و علاقمندان سایر رشته های ورزشی برگزار شد، علاوه بر تجلیل از استاد عظیم قیچی‌ساز «مهمان ویژه این برنامه و پرافتخارترین کوهنورد بین المللی ایران» از ناصر فدوی «پیشکسوت و پدر کوهنوردی کاشان و از نخستین کوهنوردان شهرستان» و همچنین معین عباسی «هیمالیانورد جوان کاشانی» نیز تجلیل شد.

عظیم قیچی‌ساز به عنوان برجسته‌ترین کوهنورد ملی و بین المللی ایران هجدهمین نفری است که ۱۴ قله بالای ۸ هزارمتری جهان را بدون اکسیژن صعود کرده است و این رکورد، ویژگی مهم کارنامه ورزشی وی است.

قیچی‌ساز که به بهانه «همایش ملی سودای صعود» نخستین بار به کاشان سفر کرده است در سخنانی با ابراز شگفتی و خرسندی از شمار بالای حاضران در این همایش که به گفته وی نشان از علاقه وافر کاشانی‌ها به کوهنوردی است، به بیان چندی از تجربیات و خاطرات تلخ و شیرین خود از صعودهای مختلف جهانی‌اش پرداخت.

در بخش دیگری از این برنامه،که با قدردانی از معین عباسی «هیمالیانورد جوان کاشانی و صعودکننده و فاتح قله ۷۱۰۵ متری کورژنفسکایا و قله ماناسلو به ارتفاع ۸۱۶۳ متر در رشته کوه هیمالیا» همراه بود وی به همراه خانم فاطمه قربانعلی زاده و علی شکرریز «از ورزشکاران برجسته و بین المللی کوهنوردی کاشان» بر روی سن حاضر شد تا این جمع سه نفره از تجربیات خود در ورزش کوهنوردی و دیدگاههای شان پیرامون راز و رمز موفقیت در این رشته بگویند.

مصطفی مرتضوی دبیر همایش ملی سودای صعود نیز در این آیین در سخنانی، با قدردانی از حضور خیل عظیم فعالان رشته کوهنوردی در همایش ملی سودای صعود، برپایی این مراسم بزرگ را افتخاری برای باشگاه رستا دانست و ضمن قدردانی از تلاش اعضای جوان باشگاه در برگزاری مطلوب این آیین، بر ادامه تلاش مجموعه رستا در راه توسعه ورزش کوهنوردی در منطقه بزرگ کاشان با پیوست حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.

مصطفی کردمیل «رئیس هیات کوهنوردی کاشان» نیز در سخنانی با ابراز خوشوقتی از برپایی «همایش ملی سودای صعود»، همت جمعی مدیران جوان و اعضای باشگاه رستا در برگزاری این رویداد جذاب را ستود.

همچنین در بخشی از این برنامه، سه قطعه موسیقی (صبح، ای عاشقان و کرکس) بصورت زنده توسط گروه «بم کوب» با رهبری و تنظیم کوبه‌ای توسط مسعود صالح آبادی (دو اجرای اول) و مجید خلیق ( به عنوان رهبر اجرا و تنظیم ملودی) اجرا شد که مورد استقبال حضار قرار گرفت. قطعه صبح با برجستگی ضرب و زنگ زورخانه، روایتی تصویری از ورزش صبحگاهی و شادی و بامدادی را یادآور شد و قطعه کرکس نیز به‌یاد کوهنوردان جانباخته در صعود نافرجام بهمن ۹۰ به کرکس با آهنگ‌سازی داوود معمارنژاد و تنظیم مجید خلیق اجرا شد.

در بخش دیگری از این آیین نیز، یاد و خاطره خسرو اعتماد، موسس و مدیرعامل فقید جمعیت کویر سبز کاشان و سالها تلاش و جدیت وی در حفاظت از زیست بوم و میراث طبیعی منطقه گرامی داشته شد.

امید يزدان‌پناه، «مدیر باشگاه رستا» در حاشیه این برنامه در گفتگو با کاشان آنلاین با بیان اینکه همه تلاش خود را به کار بستیم تا این همایش به بهترین و ماندگارترین شکل ممکن و در سطحی فرااستانی برگزار شود که خوشبختانه این مهم در سطحی فراتر از ملی محقق شد افزود: همه این موفقیت‌ها حاصل تلاش جمعی اعضا جوان و خوش‌فکر باشگاه رستا و حمایت های هیئت کوهنوردی کاشان و تمامی باشگاه های کوهنوردی منطقه فرهنگی کاشان و آران و بیدگل است

به گفته وی، باشگاه رستا در طول حیات ۱۰ ساله خود فقط و فقط بر پایه توان و اعتماد خود به نیروهای جوان باشگاه، فعالیت های چند منظوره‌ای را در راه توسعه شادی و نشاط و تندرستی نسل جوان ترتیب داده است و در این راه از هیچ ارگان دولتی و غیردولتی نیز درخواست نکرده است.

گفتنی است اجرای شایسته و خوب «همایش ملی سودای صعود» را حسین رضایی «مجری توانمند شبکه ورزش و برنامه کوه‌گشت» بر عهده داشت.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=8607

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.