تاریخ : پنج شنبه, ۲۲ شهریور , ۱۴۰۳ 9 ربيع أول 1446 Thursday, 12 September , 2024
0

میراث فرهنگی کاشان: با صورتجلسه و نامه گفتیم نصب کولر در بام تیمچه ممنوع ولی شبانه کولر نصب کردند!/علیه خاطیان این تخریب شکایت کرده‌ایم

  • کد خبر : 8464
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۴۹
میراث فرهنگی کاشان: با صورتجلسه و نامه گفتیم نصب کولر در بام تیمچه ممنوع ولی شبانه کولر نصب کردند!/علیه خاطیان این تخریب شکایت کرده‌ایم

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی کاشان درباره غائله تخریب بخشی از بام تیمچه امین الدوله بدلیل نشت آب کولر گفت: پیش از شروع محرم و با توجه به حساسیت موضوع و در جلسه‌ای با حضور اکثر ارگان‌های ذیربط عدم نصب کولر آبی در بام این اثر تاریخی گوشزد و پس از نوشتن صورتجلسه، نامه هم ارسال شد اما در کمال ناباوری و بدون اطلاع این اداره، شبانه کولر آبی نصب شد!

به گزارش کاشان آنلاین و به نقل از اهل کاشانم، علیرضا عبدالله زاده یادآور شد: با این حال و با اطلاع‌رسانی یکی از کسبه میراث‌‌دوست، کارشناسان و یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی همان شبانه از پشت بام تیمچه رفع خطر کردند.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری های مداوم این اداره و با همکاری شهرداری منطقه یک، بام تیمچه امین الدوله جهت مرمت، سبک سازی شد تصریح کرد: پس از رفع خطر، چند روزی تا خشک شدن نم قسمت آسیب دیده طول کشید تا امروز پنج شنبه که رسما مرمت بام این اثر تاریخی آغاز شده و تا اواخر هفته آتی مرمت آن به پایان ‌خواهد رسید.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی کاشان با تاکید بر اینکه این اداره در تمامی موارد حافظ منافع میراث فرهنگی شهر است، ادامه داد: از همان آغاز این اتفاق، واحد حقوقی اداره میراث شکواییه‌ای برای خاطیان این اتفاق تنظیم کرده و تا حصول نتیجه‌ پیگیر این موضوع خواهد بود.

به گفته عبدالله زاده برای نهادینه شدن فرهنگ پاسداری از میراث فرهنگی شهر، از کسبه میراث دوستی که با اطلاع به موقع موجب خسارت به این بنای تاریخی شده بود از طرف این اداره مورد تشویق و تقدیر قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=8464

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.