تاریخ : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ 4 ربيع أول 1446 Saturday, 7 September , 2024
1

ممیز: طبق قانون، مصرف پساب شهری باید به فضاهای سبز شهر اختصاص پیدا کند/ با توجه به موضوع نگهداشت فضای سبز شهر و نیاز به توسعه درخور این فضا، به ۳۰۰ لیتر آب در ثانیه نیازمندیم

  • کد خبر : 8421
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
ممیز: طبق قانون، مصرف پساب شهری باید به فضاهای سبز شهر اختصاص پیدا کند/ با توجه به موضوع نگهداشت فضای سبز شهر و نیاز به توسعه درخور این فضا، به ۳۰۰ لیتر آب در ثانیه نیازمندیم

مدیر سازمان فضای سبز، سیما و منظر شهرداری کاشان گفت: طبق قانون مصرف پساب باید به فضاهای سبز شهری اختصاص پیدا کند، این در حالی‌ست که شهرداری برای آبیاری فضای سبز شهر کاشان با کمبود منابع آبی روبروست.

به گزارش کاشان آنلاین، حمیدرضا ممیز در گفت وگویی اختصاصی ا بیان این مطلب افزود: با توجه به نگاه قانونی به این قضیه، قطعا در آینده شرایط به سمت اختصاص پساب شهر کاشان برای مصارف سبز شهری تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کل فضای سبز عمومی شهر هم اکنون، ۸۶۰ هکتار است یادآور شد: از نظر سرانه، ما اکنون ۲۸ متر مربع سرانه فضای سبز داریم ولی این آمار قبلا بین ۱۵ تا ۲۵ بود که تقریبا خوب و استاندارد بود اما با توجه به شرایط امروز و آلودگی شدید هوا، ۱۵ تا ۲۵ استاندارد نیست و اکنون سرانه را متفاوت محاسبه می‌کنند.

مدیر سازمان فضای سبز، سیما و منظر شهرداری کاشان ادامه داد: ما در طرح جامع شهری کاشان، ۱۱۰۰ هکتار پیش بینی فضای سبز داریم و عرصه‌ای که نیاز داریم با توجه به محدودیت منابع آبی،بیش از این نیست.

به گفتۀ ممیز، هم اکنون ۱۱۰ لیتر در ثانیه حجم آب اختصاص یافته برای آبیاری فضای سبز کاشان در پیک مصرف است که با توجه به اهمیت موضوع نگهداشت فضای سبز کاشان و نیاز به توسعه درخور این فضا، به ۳۰۰ لیتر آب در ثانیه نیازمندیم.

وی با بیان اینکه با توجه به احداث معابر جدید، ملزم به افزایش فضای سبز شهری هستیم یادآور شد: در مورد افزایش مساحت فضای سبز شهری، به‌شرط اینکه نقطه مورد نظر در تملک شهرداری یا دولتی اما دارای کاربری فضای سبز باشد مشکلی غیر از کمبود منابع آب نداریم.

مدیر سازمان فضای سبز، سیما و منظر شهرداری کاشان گفت: در راستای توسعه فضای سبز شهری، بوستانی با ۳۲ هزار متر مساحت در بلوار کاج برای احداث پارک بانوان در نظر گرفته شده که هم اکنون در مرحله مناقصه است.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=8421

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.