تاریخ : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ 15 ربيع أول 1446 Wednesday, 18 September , 2024
1

معاون وزارت میراث فرهنگی دستور داد؛ استفاده از راهنمایان باتجربه و کارت دار در ایام نوروز

  • کد خبر : 8019
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
معاون وزارت میراث فرهنگی دستور داد؛ استفاده از راهنمایان باتجربه و کارت دار در ایام نوروز

شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در نامه ای به ادارات کل استانها تصریح کرد با عنایت به تخصیص اعتبار و مبالغی برای حمایت از برنامه‌‎های ستاد خدمات سفر، نوروز امسال استقرار راهنمایان گردشگری دارای کارت معتبر از وزات میراث فرهنگی را در پایگاهها، موزه ها و جاذبه های گردشگری مدنظر قرار دهند.

به گزارش کاشان‌ آنلاین، وی در این نامه که خطاب به تمامی مدیران کل استانها نگاشته شده توجه به سه مورد را از آنان درخواست کرده که بند نخست، «استقرار راهنمایان گردشگری دارای کارت معتبر از وزات میراث فرهنگی در پایگاهها، موزه ها و جاذبه های گردشگری» است و این بدان معنی است که با عنایت به تخصیص اعتباری که ابتدای نامه برای حمایت از برنامه‌‎های ستاد خدمات سفر بدان اشاره شده، قرار است این راهنمایان(دارای کارت معتبر) در بناهای تاریخی، ایام نوروز امسال را با دریافت دستمزد در خدمت گردشگران باشند.

در بند دوم این نامه، از ادارات کل استانها خواسته شده (استقرار نوروزگاهها و بازارچه‌های محلی فروش صنایع دستی و سوغات مستقر در محدوده اماکن تاریخی و جاذبه‌ها) و در بند سوم (نظافت محورها، سرویس‌های بهداشتی و خدمات و شیفت های نوروزی پرسنل ستاد) را مدنظر قرار دهند.

دستور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی به ادارات کل استانها در زمینه استفاده از راهنمایان گردشگری دارای کارت معتبر در حالی‌ست که در روزهای گذشته اداره میراث فرهنگی کاشان، در فراخوانی از داوطلبان و علاقمندان به فعالیت به‌عنوان راهنمای افتخاری!! در بناهای تاریخی خود خواسته بود در کلاسهای توجیهی و آموزشی پیش از نوروز شرکت کنند و این بدان معنی بود که قرار است راهنمایان مبتدی و تازه‌کار بدون گرفتن هیچ دستمزدی نوروز امسال در بناها مشغول خدمت رسانی باشند!

این اعلان البته با اعتراض شماری از فعالان حوزه میراث و راهنمایان گردشگری باتجربه کاشان روبرو شد که با کدام منطق و با صرفا نبود پول و اعتبار، در یک اثر جهانی مانند باغ فین کاشان یک راهنمای مبتدی باید به ارائه اطلاعات به گردشگر بپردازد؟

حالا اما گویا با تخصیص اعتبار از سوی وزارت میراث فرهنگی در قالب حمایت از برنامه‌‎های ستاد خدمات سفر، بناهای تاریخی تحت مالکیت اداره میراث فرهنگی کاشان، نوروز امسال از راهنمایان باتجربه و رسمی و دارای کارت معتبر بهره‌مند خواهند بود.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=8019

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.