تاریخ : جمعه, ۲۳ شهریور , ۱۴۰۳ 10 ربيع أول 1446 Friday, 13 September , 2024
0

فاز ۲ و ۳ محور گردشگری علوی و میدانگاهِ محله سلطان امیراحمد تا ۲۲ بهمن مهیای افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 8495
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۴:۱۷
فاز ۲ و ۳ محور گردشگری علوی و میدانگاهِ محله سلطان امیراحمد تا ۲۲ بهمن مهیای افتتاح می‌شود

شهردار کاشان دوشنبه شب در آیین تجلیل از خبرنگاران در تشریخ برنامه های عمرانی سال جاری توسط مدیریت شهری گفت: پس از انجام فاز اول محور علوی، فاز ۲ و ۳ محور گردشگری علوی و میدانگاه محله سلطان امیراحمد تا ۲۲ بهمن امسال آماده افتتاح خواهد بود.

به گزارش کاشان آنلاین، کیومرث محمدپور همچنین با اشاره به لزوم ساماندهی اطراف باغ تاریخی و جهانی فین نیز گفت: فاز اول سنگ فرش اطراف این باغ جهانی نیز ۲۲ بهمن امسال آماده بهره‌برداری و مهیای تردد مسافران و گردشگران می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارت‌های حاصل از آسفالت معیوب به خودروهای شهروندان یادآور شد: بنده وقتی ۲۸ مرداد ۴۰۲ در سمت شهردار کاشان منصوب شدم، یکی از معضلات شهر آسفالت بود که اگر قرار بود تمام معابر شهر آسفالت شود، نیازمند ۶۰۰ هزار تن آسفالت بودیم اما با اینحال و بنا به بضاعت مالی و امکانات،سال قبل ۹۵ هزار تن آسفالت در سطخ معابر شهر کاشان ریخته شد،این در حالی است که بطور متوسط سرانه آسفالت ۱۰ سال اخیر در شهر، حدودا ۵۵ هزار تن آسفالت در سال است که بیشترین مورد با ۹۲ هزار تن در سال ۹۳ بوده است اما امسال مصمم شده‌ایم که بیش از ۱۰۰ هزار تن آسفالت در معابر مورد نیاز، استفاده کنیم که در این بین البته، توقع دوستان شورا رساندن این مقدار به ۱۵۰ هزار تن است.

شهردار کاشان ادامه داد: اکنون و با گذشت ۵ ماه از سال، ۵۵ هزار تن آسفالت در معابر شهر کاشان ریخته شده و تا پایان سال نیز حدود ۵۰ هزار تن دیگر برای تسهیل تردد در معابر استفاده خواهد شد.

محمدپور با بیان اینکه روزی که به سمت فعلی متصوب شدم مقرر کردیم با توجه به انبوه پروژه های نیمه تمام شهری پروژه جدیدی استارت نرنیم افزود: در همین راستا و با تاکید بر اینکه توسعه همه شهر لازم است در خزاق چمن مصنوعی و سوله ورزشی را تا ۲۲ بهمن تحول میدهیم، چمن مصنوعی و فرهنگسرای طاهرآباد نیز به پایان رسید، ساختمان جدید شهرداری نیز بعد از مدتها تا ۲ ماه آینده آماده بهره برداری است و ساختمان قدیم و فعلی به موزه بلدیه تبدیل خواهد شد، احداث بلوار الزهرا را در دستور کار داریم، همچین جمعه بازار را به بوستانِ ۵۳ هزار متری ولایت در حوالی بلوار امام علی (بلوار فرش) منتقل کرده‌ایم که این بوستان چند منظوره خواهد بود.

وی با اشاره به وسعت ۶۳۲۱ هکتاری محدوده کاشان و لزوم توزیع امکانات برای همه شهر نیز تصریح کرد: این وسعت گسترده، لزوم گسترش و توزیع بازار روزها برای دسترسی بهتر مردم را به ما گوشزد می‌کند لذا در همین راستا، بازار روز مسکن مهر در منطقه‌ای با جمعیت ۲۰ هزار نفر آماده افتتاح است و در ادامه ایجاد چند بازار روز دیگر از جمله در مناطق راوند و پارک قلم (ناجی آباد) نیز در دستور کار است.

شهردار کاشان در ادامه با اشاره به برخی کمبودهای منطقه و خیابان کارگر یادآور شد: جابجایی سازمان موتوری شهرداری و احداث و افتتاح یک فرهنگسرا و چمن مصنوعی در این خیابان تا ۲ ماه آینده، مهم ترین تغییر و تحول مثبت در این محور است.

محمدپور همچنین با اشاره به امنیتی‌شدن شهر از طریق سکونت حدودا ۶۰ الی ۷۰ هزار نفر از اتباع بیگانه در کاشان گفت: با توجه به این روند، تا مدتی دیگر ترکیب جمعیتی اتباع در برخی محلات از ساکنان بومی عبور می‌کند، لذا برای حل پاره‌ای از مشکلات امنیتی و همچنین ترافیکی در مرکز شهر، با قراردادی ۲۰۰ میلیاردی، توسعه سیستم پایش تصویری شهر را با یک شرکت خصوصی منعقد کردیم.

در بخش دیگری از این مراسم، علیرضا مفرح رییس سال چهارم شورای شهر کاشان در سخنانی با تبریک روز خبرنگار یادآور شد: قلم اصحاب رسانه و خبر به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان، همواره باید با نگاه صدقانه، شفاف و شجاعانه و با هدف حل مشکلات شهر و منطقه بر روی کاغذ به چرخش درآید.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=8495

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.