تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ مهر , ۱۴۰۳ 14 ربيع ثاني 1446 Thursday, 17 October , 2024
1

شهردار کاشان: مخالف فرودگاه‌داری شهرداری هستم/ هیچ درختی در خیابان ۲۲ بهمن قطع نمی‌شود

  • کد خبر : 8381
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
شهردار کاشان: مخالف فرودگاه‌داری شهرداری هستم/ هیچ درختی در خیابان ۲۲ بهمن قطع نمی‌شود

شهردار کاشان در نشست خبری صبح چهارشنبه با خبرنگاران با تاکید بر اهمیت وجود فرودگاه برای کاشان گفت: برغم این نکته، معتقدم شهرداری نباید فرودگاه‌داری کند و در این راستا آماده واگذاری قانونی فرودگاه به دستگاه‌های مرتبط هستیم.

به گزارش کاشان آنلاین، کیومرث محمدپور با بیان اینکه هزینه ماهیانه فرودگاه کاشان با وجود تعطیلی، هم اکنون زیر یک میلیارد تومان است یادآور شد: با این حال برای جلوگیری از هدررفت و کاهش هزینه ها، ۸۰ درصد نیروی فرودگاه تعدیل و در سایر قسمت‌های شهرداری مشغول کار شده اند و در حاال حاضر تنها نیروی نگهبان در فرودگاه مستقر است.

وی افزود: با وجود تعطیلی فرودگاه کاشان، ولی این شهر مستحق پیشرفت بیشتر و استان شدن است و اگر عزم و همتی برای فعال شدن فرودگاه با کمک مسئولان شهرستان صورت گیرد با توجه به موقعیت مذهبی و گردشگری کاشان از طریق برقراری حداقل یک پرواز رفت و برگشت در هفته به مشهد یا نجف و کربلا،این زیرساخت قطعا به توسعه کاشان کمک خواهد کرد اما تا این لحظه مجموع تلاش ها و مذاکرات برای واگذاری فرودگاه به بخش مرتبط یا فعال‌کردن قانونی و ضابطه مند آن ناموفق بوده است.

شهردار کاشان همچنین درباره نرخ تعرفه تالار شهر برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری گفت: نرخ تعرفه ابتدا در شورای شهر مصوب و بعد در شورای تطبیق و سپس در استان بر اساس تورم موجود مورد تصویب نهایی قرار می‌گیرد، اما با وجود اینکه دولت بر اساس نرخ تورم، به شهرداری ها افزایش تعرفه ها را به میزان ۴۵ درصد اجازه داده اما چون از مشکلات مالی و چالش های مادی مردم آگاهیم، تعرفه ها را تنها ۳۳ درصد افرایش داده‌ایم.

محمدپور در ادامه پیرامون مشکلات بلوار فرش نیز گفت: این مسیر دسترسی به عنوان یک رینگ مهم شهری و مسیر ارتباطی با میدان سهراب و نیاسر و برزک دارای اهمیت استراتژیک است و بر همین اساس برای کاهش خطرات آن، حدود ۵۵ پایه چراغ برای آن در نظر گرفته‌ایم که بزودی تمام آنها نصب خواهد شد، ضمن اینکه در بخشی از این بلوار نیز یک دوربرگردان برای سهولت تردد شهروندان بزودی طراحی و اجرا می شود.

وی همچنین درباره طرح تعریض خیابان ۲۲ بهمن نیز یادآور شد: این طرح مصوب شورای ترافیک است که در آن پلیس راهور، دادستان، رییس شورای شهر و مدیر خدمات شهری و سیما و منظر حضور دارند. در دوره مدیریت قبلی شهرداری، مصوب شده که در طرح تعریض این خیابان، ۳۰۰ الی ۴۰۰ درخت قطع شوند اما با اینکه یک نوع ترک فعل محسوب می شود اما بدلیل اینکه درخت موجود زنده است و در شهر گرمسیری کاشان و سلامت هوا پراهمیت است قطعا حتی یک درخت هم در این خیابان قطع نمی‌کنیم.

شهردار کاشان در ادامه پیرامون معضل جمع آوری زباله در معابر نیز گفت: با توجه به هوای بسیار گرم کاشان و دلایل علمی، بنظرم جمع آوری فان ها در دوره های قبلی شهرداری، کار درستی بود. علاوه بر این در تهران و تبریز و اصفهان نیز فان ها جمع شده ‌اند اما مشکل ما نبود فرهنگسازی در جامعه است که باعث شده مردم در هر زمانِ دلخواه، زباله خود را سر کوچه ها و معابر قرار دهند. این در حالی‌ست که منطقا و قانونا شهروندان باید بین ۹ شب تا ۱۱ زباله خود را بیرون از منزل قرار دهند تا همکاران ما تا ۴ صبح فرایند جمع آوری آن را انجام دهند.

محمدپور درباره امور فرهنگی شهرداری که توسط سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی انجام می‌شود نیز تصریح کرد: ما در این دوره مسیر تخصیص اعتبارات خرد به هیئت‌های مذهبی و محافل دینی را بستیم و به‌جای آن بر اساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان و بنا بر بضاعت ما برگزاری برنامه های بزرگ فرهنگی که بخش زیادی از مردم را در برگیرد در دستور کار قرار گرفت اما باید در نظر داشت که حوزه فرهنگ بسیار گسترده است و سازمان تبلیغات و ارشاد و .. هم متولی امور فرهنگی هستند.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=8381

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.