تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024
0

سفیر بلغارستان: معماری خانه های تاریخی کاشان خاص و بی نظیر است

  • کد خبر : 5625
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۰۴
سفیر بلغارستان: معماری خانه های تاریخی کاشان خاص و بی نظیر است

سفیر بلغارستان در ایران روز یکشنبه در حاشیه دیدار خود از کاشان گفت: کسانی که می‌خواهند معماری بی نظیر، خاص و زیبای ایرانی را ببینند باید از شهر تاریخی کاشان بازدید کنند.

به گزارش کاشان آنلاین، نیکولینا استفانووا کونوا افزود: فرصت حضور دو روزه سفرم به کاشان علاوه بر ملاقات‌های مفید با مسئولان شهرستان و بازدید از آثار تاریخی و زیبای کاشان برایم افتخارآمیز بود.

وی یادآور شد: امروز در دیدار با شهردار کاشان در زمینه همکاری‌های مختلف از جمله کشاورزی، فرهنگی و گردشگری بین شهر کاشان و شهر کازانلیک بررسی و رایزنی کردیم.

به گفته سفیر بلغارستان در ایران، تحقق اهداف مهم ملاقات وی با شهردار کاشا‌ن نیازمند ارتباطات مستقیم بین شهرداری‌های دو شهر است تا بتوانند از ظرفیت‌های بالقوه همکاری یکدیگر استفاده کنند.

نیکولینا استفانووا کونوا گفت: سفرم به شهر زیبا و جذاب کاشان تجربه‌ای لذت‌بخش و مسرت‌آفرین بود و امیدوارم که فرصت‌های بیشتری برای بازدید از تمام آثار و ظرفیت‌های مختلف شهر را پیدا کنم.

وی با ابزار خوشوقتی از رؤیت آثار زیبای تاریخی کاشان یادآور شد: معماری کاشان به قدری زیبا و بی نظیر است که وقتی در خیابان‌های شهر حرکت می‌کنی تصور اینکه پشت این دیوار‌ها چه خانه‌های مسحورکننده و جذابی است،مشکل است.

به گفته سفیر بلغارستان، بیننده هنگام ورود به حیاط خانه‌های تاریخی کاشان تحت تاثیر معماری قرار می‌گیرد و متحیر می‌شود که در ساخت آن وجود اختلاف دمای ۱۰ درجه بین اتاق و سرداب چگونه امکان پذیر است.

نیکولینا استفانووا کونوا در ارزیابی‌اش از معماری کاشان در مقایسه با دیگر آثار معماری و تاریخی جهان گفت: اگر چه به تمام دنیا سفر نکرده اما زیبایی و معماری کاشان منحصر به فرد است و توصیه می‌کند که همه اگر می‌خواهند معماری خلاقانه، خاص و جذاب را ببینند به کاشان سفر کنند.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=5625

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.