تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024
1

رونمایی از پوستر نخستین جشنواره سراسری تصویرسازی اتاق آبی در کاشان

  • کد خبر : 2686
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
رونمایی از پوستر نخستین جشنواره سراسری تصویرسازی اتاق آبی در کاشان

فرایند جذب آثار نخستین جشنواره سراسری تصویرسازی اتاق آبی با محوریت به تصویرکشیدن اشعار سهراب سپهری، صبح دوشنبه با رونمایی پوستر آن در نشست خبری این رخداد به میزبانی سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری کاشان آغاز شد.

به گزارش کاشان آنلاین، حسین صدقی-دبیر جشنواره- در این نشست که مرتضی سهی از هنرمندان عرصه تصویرسازی کشور نیز حضور داشت، از ۳۰ مهر تا ۲ آبان به عنوان بازه زمانی این رویداد سراسری فرهنگی هنری در کاشان خبر داد و افزود: از امروز ۳۰ تیر که موعد رونمایی پوستر جشنواره است، علاقمندان می توانند آثار خود را تا ۲۰ مهر به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با اشاره به اهتمام شورای هنر شهرستان کاشان در برگزاری رخدادهای فرهنگی هنری در هنرشهر کاشان افزود: از مدتها پیش سه رخداد در حوزه هنر نقاشی و گرافیک-تصویرسازی دیوارهای منتخب مدارس، جشنواره تصویرسازی اشعار سهراب سپهری و جشنواره تصویرسازی سه بعدی- در شورای هنر شهرستان کاشان به تصویب رسید که هر کدام در مواعد مختلف در کاشان برگزار خواهد شد.

نماینده فعالان حوزه گرافیک در شورای هنر شهرستان همچنین درباره برنامه های جنبی این رخداد هنری یادآور شد: اکران فیلم داستانی رؤیای سهراب با حضور کارگردان، همایش ادبی با حضور شعرای عضو انجمن شعر فروغ،رونمایی از آلبوم موسیقی اشعار و نمایشگاه عکس های سهراب و سخنرانی استاد مرتضی سُهی-هنرمند نامی تصویرساز کشور و یکی از سه داور جشنواره-در زمینه زیبایی شناسی در اشعار سهراب از جمله برنامه های جنبی نخستین جشنواره سراسری تصویرسازی اتاق آبی در کاشان است.

حسین صدقی یکی از نقاط برجسته این جشنواره را تلاش برای ارجداشت هر چه بیشتر جایگاه و مرتبه ی هنرمندی مانند سهراب سپهری در زاد بومش دانست و یادآور شد: با این که سهراب، زاده‌ی کاشان است اما اگر در طول سالیان گذشته در شهر خودش قدر دانسته می شد،شهرهای دیگری او را مصادره نمی کردند و از ما نمی گرفتند مانند همان روندی که در مورد مولوی شاهدیم، چنان چه با این که این شاعر و عارف بلندآوازه‌ی جهانی حتی یک مصرع شعر غیرفارسی ندارد، اما متأسفانه او را هم از ایران گرفتند تا مولوی اکنون در جهان با قونیه در ترکیه شناسانده شود.

وی افزود: سهراب پیش از آن که شاعر باشد یک نقاش بود و درونیات و عقله و علاقه اش و نوع جهان بینی اش به طبیعت و مهربانی را در قالب نقاشی عرضه می کرد.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=2686

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.