تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024
2

روزی روزگاری؛ خاطره بازی با تیم بسکتبال شاهین کاشان در دهه ۴۰

  • کد خبر : 8343
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
روزی روزگاری؛ خاطره بازی با تیم بسکتبال شاهین کاشان در دهه ۴۰

نسل اول ورزشکاران تاریخ کاشان را بی گمان باستانی‌کاران این شهر و اهالی میل و کباده تشکیل می دهند. بزرگ آنها در اواخر دوره قاجار و پهلوی اول، پهلوان هاشم مقامی بود که پدربزرگ استاد جواد مقامی نژاد (رکوردار پرش نیزه ایران از ۴۲ تا ۵۳) هم هست.

با توسعه ورزش‌های فرنگی در ایران، نسل دوم ورزشکاران تاریخ کاشان، از نیمه دوم دهه ۳۰ جذب بسکتبال، دوومیدانی، والیبال، فوتبال، کشتی و بعد شنا و دوچرخه‎‌سواری و تنیس روی میز شدند.

زمین خاکی کلوپ -جنب چهل جریب فعلی- از اوایل دهه ۴۰ شاهد جنب وجوش جوانان بسکتبالیستی بود که برخی از آنها امروز در حوالی ۸۰ سالگی روزگار می‌گذرانند و شماری از آنها مانند آقای سید حسین امتیازی که در بسکتبال و دوچرخه‌سواری نام و شهرتی داشت و چندی پیش درگذشت، یکی‌یکی به جهانی دیگر کوچ می‌کنند.

این عکس که به‌تازگی از دوست گرامی و پیشکسوت ورزش کاشان، آقای سعید حقیقی به دست نگارنده رسیده، زمین کلوپ کاشان را در اویل دهه ۴۰ و دو تیم بسکتبال «شاهین کاشان» و منتخب تهران را قبل از یک بازی دوستانه نشان می‌دهد. اما نکته جالب در نفرات ایستاده، حضور امامعلی حبیبی (ببر مازندران، هم‌دوره تختی و موحد و مهدیزاده و قهرمان اسبق کشتی آزاد ایران در رقابت‌های المپیک و جهانی) است که در همین روزها، ۹۳ سالگی‌اش را جشن گرفت.

بازیکنان تیم شاهین کاشان، ردیف نشسته از چپ: حسن موتمن، منوچهر عمرانی، ناصر فدوی، ایرج سعیدی،سید حسین امتیازی، فرامرز دلدار، احمد بهشید، حسین صفار و مهدی دلدار.

در ردیف ایستاده نیز از راست فقط سیدحسین سیحون (از مدیران باشگاه شاهین کاشان) و جواد صناعتی (از دبیران ورزش کاشان) و امامعلی حبیبی با کت و شلوار و کراوات (وسط عکس) و از سمت چپ هم نفر اول آقای امیر توحیدی (بسکتبالیست مصدوم تیم شاهین در آن مقطع) و در کنارش، محمود عرب (مدیر باشگاه شاهین کاشان) شناسایی شدند.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=8343

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.