تاریخ : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ 15 ربيع أول 1446 Wednesday, 18 September , 2024
1

«دلشدگان» آغاز به کار کرد/ افتتاح تازه‌ترین مرکز و آموزشگاه آزاد موسیقی در کاشان

  • کد خبر : 8011
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
«دلشدگان» آغاز به کار کرد/ افتتاح تازه‌ترین مرکز و آموزشگاه آزاد موسیقی در کاشان

تازه‌ترین مرکز و آموزشگاه آزاد موسیقی در کاشان با نام «دلشدگان» با حضور جمعی از دوستداران و فعالان و پیشکسوتان عرصه موسیقی شهرستان و همچنین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افتتاح شد.

به گزارش کاشان آنلاین، ضابطی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح این مرکز با اشاره به ظرفیت‌های هنری و موسیقایی منطقه گفت: کاشان شهر هنر است و اشتیاق و علاقه نوجوانان و جوانان به موسیقی‌های فاخر در شهرستان نویدبخش آیندۀ روشن حیطه موسیقی در بخش تربیت نیروی انسانی است.

وی نقش آموزشگاه‌ها که با ساختار قانونی و روال استاندارد و علمی در پی تربیت نیروی علاقمند هستند و همچنین شمار قابل توجه استادان موسیقی در بخش نوازندگی را از ظرفیت‌های موسیقایی کاشان دانست و یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس رسالت و ماموریت خود با نهایت توان از جریان موسیقی فاخر منطقه حمایت می‌کند.

ضابطی ادامه داد: تولید اثر و جریان اصلی موسیقی قطعا با فعالان این عرصه است اما ساز نوازندگان با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوک می‌شود.

دانیال معمارنژاد خواننده موسیقی سنتی، موسس و مدیر آموزشگاه «دلشدگان» نیز در سخنانی با تشریح روند تلاش ها و اخذ مجوزها برای برپایی این آموزشگاه گفت: عامل اصلی ما در برپایی این مرکز، میل و علاقه شمار زیادی از نوجوانان و جوانان به سمت یک عرصه اصیل و سالم فرهنگی مانند موسیقی بود و امیدواریم بتوانیم در هدایت درست آنان در کنار دیگر آموزشگاه‌ها و استادان موسیقی کاشان کوشا باشیم.

وی افزود: تلاش داریم تا تخصصی‌ترین، متنوع‌ترین و اصولی‌ترین آموزش انواع سازهای ایرانی و جهانی و آواز ایرانی را در این آموزشگاه ارائه دهیم و علاه بر آن دوره های متنوع و تخصصی برای رده‌های سنی مختلف کودکان جهت رشد خلاقیت و هوش موسیقایی آنها نیز در دستور کار ما قرار دارد.

به گفته معمارنژاد، دوره مادر و کودک برای سنین ۱ تا ۳ سال، دوره موسیقی و حرکت برای سنین ۳ تا ۴ سال و دوره لذت موسیقی برای سنین ۴ تا ۸ سال نیز در آموزشگاه موسیقی دلشدگان ارائه می‌شود.

وی همچنین برگزاری انواع دوره‌های گروهی نظیر وزن‌خوانی، دیکته موسیقی، شناخت موسیقی، تئوری موسیقی و همچنین دوره تخصصی گروه نوازی و دوره تخصصی جواب آواز را از دیگر پتانسیل ها و ظرفیت‌های این آموزشگاه دانست.

معمارنژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره مجدد به ظرفیت‌های غنی موسیقی در کاشان یادآور شد: آموزشگاه آزاد موسیقی دلشدگان به عنوان خانه افتخاری گروه سارکوب (گروه موسیقی سازهای کوبه‌ای) پذیرای این مجموعه و گروه خواهد بود.

همچنین مجید خلیق و مسعود صالح آبادی از فعالان شناخته شده موسیقی شهرستان و نوازندگان شهیر منطقه نیز در سخنانی با اشاره به رونق فعالیت‌های موسیقایی در شهرستان، ضمن مرور خاطراتی از گذشته های حیطه ترویج و توسعه هنر موسیقی در کاشان، مسیر و جریان فعلی موسیقی در کاشان از جهت کمی و کیفی را امیدوارکننده دانستند و آموزش صحیح و تربیت درست نوازنده و خواننده را ابزاری برای جلوگیری از گرایش جوانان به سمت موسیقی های سخیف دانستند.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=8011

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.