تاریخ : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ 15 ربيع أول 1446 Wednesday, 18 September , 2024
1

در بحث معادن، هم ضعف قانون داریم و هم ضعف نظارت/ معینی: در قوانین حوزه بهره‌برداری از معادن باید بازنگری شود

  • کد خبر : 8584
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
در بحث معادن، هم ضعف قانون داریم و هم ضعف نظارت/ معینی: در قوانین حوزه بهره‌برداری از معادن باید بازنگری شود

نماینده کاشان و آران وبیدگل در مجلس دوازدهم پیرامون انبوه مطالبات مردمی منطقه در بحث خطر معادن گفت: به نظر من در بحث معادن، هم ضعف قانون داریم و هم نظارت ها دچار مشکل است.

به گزارش کاشان آنلاین، مصطفی معینی عصر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: حقیقت داستان در مورد معادن اطراف منطقه کاشان این است که ما باید حافظ منافع مردم باشیم و در این راستا معتقدم قوانین حوزه بهره برداری از معادن باید بازنگری شود.

وی با بیان اینکه در بخش معادن، مردم بشدت مسئله دارند یادآور شد: من این موضوع یعنی معادن را حتما پیگیری خواهم کرد ولی تاکنون فرصت ورود جدی به آن را پیدا نکرده ام ولی اگر در این راه نیاز به ایجاد مکانیسم و کارگروهی برای بررسی آسیب ها و خطرات معادن باشد با هماهنگی فرماندار کاشان آن را پیگیری می‌کنم اما نکته اساسی آن است که چه در بخش معادن و چه در بخش توسعه ذوب فولاد در کویر ما باید حافظ منافع مردم باشیم و اصل بر تضمین سلامت و تسهیل زندگی مردم است.

نماینده کاشان و آران وبیدگل در مجلس دوازدهم ادامه داد: قطعا برای ما آب، خاک و هوا مهم است و اگر توسعه معادن و فولاد سرطان ایجاد کنند و به محیط زیست و سلامت مردم لطمه بزند نباید توسعه پیدا کنند.

معینی با اشاره به اینکه در مدیریت دو نگرش «سیاسی» و «توسعه‌ای» وجود دارد گفت: نگاه من به منطقه بزرگ کاشان، توسعه‌محور است و در این راه دنبال این نیستم که آدم‌ها و جریان سیاسی خودم را سرکار بگذارم بلکه شایسته‌سالاری و کارآمدی فرد و مسئول،سرلوحه اهداف بنده است.

وی با تاکید بر جایگاه رفیع تاریخی و تمدنی منطقه کاشان نیز یادآور شد: مقامات عالیه دولت شاید از جایگاه این منطقه بی‌خبر باشند که با معرفی پتانسیل‌های اقتصادی و تاریخی این منطقه توسط شما رسانه‌ها و ما مسئولان منطقه‌ای، مسئولان کلان کشور در ادای سهم این منطقه جدی تر خواهند شد.

نماینده کاشان و آران وبیدگل با تاکید بر اینکه موضوع استان‌شدن کاشان را با جدیت پیگیری می‌کنم افزود: با توجه به آشنایی و دوستی دیرینه و ارتباطی که از مجلس ششم با آقای پزشکیان و بعدها به عنوان وزیر بهداشت دارم، اخیرا و پس از انتخاب وی به ریاست جمهوری، دو نوبت شفاها مطالبه استان‌شدن کاشان را به ایشان یادآوری کرده‌ام اما برای نیل به این هدف دو روش وجود دارد که یکی از طریق ارائه لایحه توسط دولت است و یکی هم از طریق طرح قانونی که نمایندگان میتوانند ارائه بدهند.

به گفته معینی، در عین حال منتظر ارائه لایحه قانونی توسط دولت نمانده ام و شخصا به عنوان نماینده بر اساس وظیفه در کمیسیون شوراهای مجلس حضور پیدا کرده و به عنوان طراح، استان‌شدن کاشان را ارائه و امضا کرده ام که روز گذشته‌ این طرح در سامانه بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: تا تحقق استان کاشان، چون فعلا زیرمجموعه استان و دومین شهر بزرگ استان هستیم باید با استان تعامل کنیم اما در بعد دیگر قضیه توسعه زیرساختهای کاشان را نباید فراموش کرد تا پیشرفت منطقه از این طریق نیز حاصل شود.

نماینده کاشان و آران وبیدگل ارتقای فرودگاه کاشان را یکی از مصادیق توسعه منطقه دانست و تصریح کرد: توسعه فرودگاه چون منطقه گردشگری هستیم اهمیت دارد و در این راه با یک شرکت هواپیمایی نیز صحبت شده که این شرکت اصرار به عقد قرارداد دارد تا منافع او نیز تامین شود.

معینی همچنین در خصوص افزایش یک کرسی به حوزه انتخابیه کاشان و آران بیدگل نیز گفت: طبق قانون هر ۱۰ سال ۲۰ نماینده باید به مجلس اضافه شود که طرح این مسئله را نیز در کنار سایر نمایندگان که تقاضای افزایش نماینده برای حوزه انتخابیه خود داشتند ارائه و امضا کرده و به طور جد از طریق مجلس و وزیر کشور پیگیر هستم.

وی همچنین افزود: بنظرم آنچه تا امروز از «فرمانداری ویژه کاشان» توقع میرفته حاصل نشده، لذا ارتقای عینی اختیارات و مواهب فرمانداری ویژه را نیز در دستور کار دارم که این نیز از طریق گفتگو با وزیر کشور و مجلس، عملیاتی خواهد شد.

نماینده کاشان و آران وبیدگل در ادامه با بیان اینکه بیمارستان بقیه‌ الله الاعظم کاشان تاکنون ۲۷ درصد پیشرفت داشته است تصریح کرد: امسال برای این بیمارستان و پیشرفت فیزیکی آن، ۳۶۷ میلیارد تومان بودجه اختصاص می باید.

وی همچنین به مطالبات مردم درباره آسفالت معیوب مسیر قم – کاشان و آزادراه امیرکبیر نیز یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده و دستور هیات دولت، مقرر شد سازمان راهداری ۲۰ هزار میلیارد ریال برای ایمن‌سازی آزادراه امیرکبیر سرمایه‌گذاری کند که این رقم شامل ۱۰ هزار میلیارد ریال برای مسیر قم – کاشان و ۱۰ هزار میلیارد ریال نیز برای مسیر کاشان – اصفهان است.

وی در بخش دیگری از این نشست نیز با قدردانی از تلاش خبرنگاران در پوشش مشکلات منطقه گفت: حقیقتا معتقدم جدیت شما خبرنگاران در انعکاس دغدغه های مردم هم‌پا یا فراتر از پیگیری ما مسئولان تاثیر دارد.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=8584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.