تاریخ : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ 15 ربيع أول 1446 Wednesday, 18 September , 2024
1

خداوند در قرآن به پیامبر تاکید می‌کند که تو صاحب خُلق عظیم هستی/ دین منهای معارف اخلاقی، چیزی جز تباهی نیست

  • کد خبر : 7105
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۲۱
خداوند در قرآن به پیامبر تاکید می‌کند که تو صاحب خُلق عظیم هستی/ دین منهای معارف اخلاقی، چیزی جز تباهی نیست

فقیه برجسته اهل بیت در سخنرانی جشن شب عید سعید غدیر با تاکید بر عظیم و فوق ارجمندبودن مناسبت روز غدیر گفتند: روزها و هفته ها با یکدیگر تفاوقی ندارند و عادی هستند اما آنچه یک روز مانند غدیر را برجسته می کند رخدادی مانند ماموریت حضرت رسول خاتم صلوات الله علیه برای اعلام ختم نبوت و آغاز دوران ولایت امیرالمومنین است.

به گزارش کاشان آنلاین، حضرت آیت الله یثربی، در آیین افتتاح حسینیه ارشاد کاشان با بیان این مطلب افزودند: برای درک عظمت غدیر و علی علیه السلام به عنوان معجزه پیامبر، باید به برخی روایات و زیارات از جمله زیارت مخصوصه مولاامیرالمومنین در روز بعثت که شیخ مفید در کتاب مزار نقل کرده رجوع کرد که در آنجا خطاب به خداوند آمده: خدایا تو علی را به عنوان وصایت پیامبر انتخاب کردی که شمشیر برانی برای استمرار نبوت حضرت خاتم و معجزه خالده‌ی پیامبر مکرم اسلام باشد.

ایشان با اشاره به اینکه هر پیامبری دارای معجزه ییست و آنچه که میدانیم و گفته شده معجزه رسول خاتم قرآن کریم بوده یادآور شدند: در این زیارت نامه اشارتی به قرآن و به دونیم کردن ماه بعنوان معجزات پیامبر نیست، بلکه در روزگار عرب جاهلی و فقدان مدنیت و رواج ضلالت و بت پرستی، تربیت کسی مانند امیرالمومنین علی علیه السلام معجزه پیامبر خوانده می شود.

معظم له با نمونه و شاخص خواندن شخصیت امیرالمومنین پس از پیامبر مکرم اسلام صلوات الله علیه وآله گفتند: بی شک در آن جامعه‌ی ظلمت‌زده و در اوج جهل و سیاهی و زنده بگورکردن دختران، تربیت انسانی همچون مولا امیرالمومنین که بتواند در معرفت به خداوند یگانه و در تمامی علوم سرآمد باشد، معجزه بزرگی است.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم تصریح کردند: مولا امیرالمومنین، غیر از ولایت مومنان در امر معنویت و حکومت و خلافت، معدن علم الهی است چنانچه رسول خاتم می‌فرمایند اَنا مَدینُه العِلم و عَلی بابُها.

ایشان در تبیین جایگاه امیرالمومنین به عنوان وصی شایسته و جانشین راستین و محبوب رسول خاتم خاطرنشان کردند: روایت است که روزی یکی از صحابی از رسول اکرم صلوات الله علیه و آله پرسید یا رسول الله! بهترین در میان صحابی شما کیست و ایشان پاسخ داد سلمان. آن صحابی بلافاصله پرسش کرد که پس علی چه؟ رسول خاتم پاسخ دادند که تو از میان صحابی پرسش کردی حال آنکه علی جان من است.

فقیه برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با تاکید بر لزوم احیای غدیر به عنوان یک هویت دینیِ اعتقادی و ارزشمند برای شیعیان افزودند: مولاامیرالمومنین در اخلاق نیز سرآمد و الگو بود ولی متاسفانه اخلاق و انصاف و حقیقت‌گویی و بیان معارف حقیقی دین در جامعه امروز ما رنگ باخته است. دین هرگز منهای اخلاق نیست، چنانچه در قرآن خداوند به پیامبر تاکید می کند که تو صاحب خلق عظیم هستی، حال چگونه ممکن است عده‌ای که ساخته‌وپرداخته احزاب و امیال سیاسی هستند در عصر ما روی منبرها دین را به شکلی دیگر و وارونه معرفی می کنند گویی اخلاق در دین جایی ندارد در حالی که دین منهای معارف اخلاقی، چیزی جز تباهی نیست.

 

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=7105

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.