تاریخ : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ 15 ربيع أول 1446 Wednesday, 18 September , 2024
2

تکمیل ۶۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان و دست خالی کاشان!

  • کد خبر : 7821
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
تکمیل ۶۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان و دست خالی کاشان!

مهدی سلطانی‌راد

کاشان آنلاین : حدود ۱۲ سال از احداث اسکلت سالن ورزشی ۳ هزار نفری کاشان در جوار آزادراه و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری می گذرد اما این پروژه عجیب وغریب کماکان در همان حالت اسکلتی خود باقی مانده!

مسئولان امروز کاشان که همکاران‌شان در دولت‌های قبلی را هم باید بدانها افزود، گویا منتظر نشسته اند تا اعتباری از آسمان‌ها نازل شود و بزنند به زخم این پروژه. سازه‌ای که سال‌هاست مثل آینه دق برای خلایق این شهر دست تکان می دهد!

سالن ورزشی و نیمه کارۀ ۳ هزار نفری کاشان،پروژه‌ییست که سال ۹۷ در جریان میتینگ تبلیغاتی جواد ساداتی‌نژاد برای مجلس یازدهم و با قول سلطانی‌فر، وزیر وقت ورزش که میهمان این میتینگ بود،مقرر شد تا از ابتدای سال ۹۸ و با حضور کامیون‌های آجر تکمیل شود اما از هجوم آجرها و همچنین پیگیری نمایندۀ آن روزها و وزیر معزول کشاورزیِ این روزها هیچ خبری نشد!

البته در کنار این پروژه ورزشی- عمرانی، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و زمین چهل‌جریب (شهید فکری) را هم باید افزود که با عنوان طرح‌های ملی مقرر شده تا اعتباراتی فرا‌استانی برای آنها تامین شود اما با توجه به اینکه بحمدلله ورزش در کاشان اولویت هزارم مسئولان محلی هم نیست، اگر این تخصیص اعتبار به دولت هفدهم!! نیز موکول شود کلاهِ بدون پشمِ ورزش این شهر را باید به آسمان هشتم انداخت!

پیست تارتان (دوومیدانی) ورزشگاه ۱۵ هزار نفری پس از حدود ۵ مرتبه تعویض به دلیل استفاده از مواد نامرغوب و به‌عبارتی حیف و میل بیت المال، اصطلاحا هنوز درب وداغان است و زمین چهل‌جریب و محیط ویرانه و مخروبه اطرافش هم که دیگر برای خواجۀ شیراز نیز مصیبت نامۀ آشناییست! تنها در یک مورد، سرویس بهداشتیِ مورد استفاده ورزشکاران در زمین چهل‌جریب شاید از حیث مخروبگیِ در و پیکر و تاریکی و بدون روشنایی، اسفناک‌ترین مدل در ایران است و جالب اینکه این مورد، نه برای اداره ورزش و هیئت فوتبال و نه برای بهره‌بردار فعلی چهل‌جریب هیچ اهمیتی ندارد!

سال قبل از سوی مسئولان اجرایی کاشان گفته شد که لیست شماری از پروژه‌های عمرانی شهر برای تامین اعتبار در سفر استانی ابراهیم رییسی به استان آماده شده است،منتظر بودیم که از سوی رییس اداره ورزش کاشان بشنویم و بخوانیم که مورد سالن ورزشی ۳ هزار نفریِ نیمه‌کارۀ کاشان و نیاز به تکمیل آن نیز در بین این پروژه‌هاست اما …!

این چند خط را نوشتیم تا برسیم به خبری که ایرنای اصفهان، دو روز پیش از قول مدیرکل ورزش وجوانان استان اصفهان منتشر کرده.

ایرنا در خبری به نقل از جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان نوشته است «در شروع به کار دولت سیزدهم بالغ بر ‌۲۵۰ طرح نیمه تمام ورزشی در نواحی مختلف استان موجود بود و از آن زمان تاکنون ۶۰ پروژه که بیشتر بین پنج تا ۱۵ سال بلاتکلیف بوده، به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.» او در ادامه گفته است: توسعه فضاهای ورزشی راهکار مناسبی برای تشویق مردم به فعالیت های بدنی و بهبود وضعیت سلامتی است و از سوی دیگر نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

این نقل قول به دنبال خود، برای ورزش‌دوستان کاشانی، سئوال‌های بی شماری پدید می آورد از جمله:

۱-آیا مدیرکل ورزش استان از پروژه بزرگ ورزشی نیمه کارۀ کاشان با حدود ۱۲ سال بلاتکلیفی باخبر است؟ آیا علت این بی خبری،خواب خوش مسئول اول ورزش کاشان و علاقه او به درنیفتادن با برخی چالش‌ها نیست؟

۲-آیا مدیرکل ورزش استان تاکنون از اوضاع اسفناک زیرساختی ورزش کاشان بازدید کرده است؟ آیا این بازدید که مسئول کلان ورزش استان بداند در ورزش کاشان چه خبر است، مستلزم علاقه و اصرار و پیگیری مسئول اداره ورزش کاشان نیست؟

۳-آیا محمدشریف زارعی به عنوان مسئول غیربومی اما نفر اول و کلان اجرایی کاشان اصولا از کمبودهای ورزشی این شهرستان با خبر است؟ و سئوال مهم‌تر: در قاموس مدیریتی وی به عنوان مسئول اول اجرایی شهرستان، «ورزش کاشان»چه جایگاهی دارد؟!!

۴-چرا از بین ۶۰ پروژه تکمیل شده ورزشی استان در این دولت، خبری از تکمیل سالن ورزشی ۳ هزار نفری کاشان با بلاتکلیفی ۱۲ ساله نیست؟

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=7821

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.