تاریخ : پنج شنبه, ۲۲ شهریور , ۱۴۰۳ 9 ربيع أول 1446 Thursday, 12 September , 2024
0

تردد تریلی‌های معدن آهن و شکستگی کوره چشمه اسکندریه نیاسر

  • کد خبر : 8508
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
تردد تریلی‌های معدن آهن و شکستگی کوره چشمه اسکندریه نیاسر

اخیرا کوره و مجرای عبور آب چشمه اسکندریه که در حریم آتشکده نیاسر قرار دارد، بر اثر تردد تریلی‌ها و کامیون‌های معدن سنگ آهن در دو نقطه شکسته شده است؛ رخدادی که در صورت تداوم آن یعنی این ترددها و یا حتی به گفته مدیر پایگاه میراث فرهنگی نیاسر بواسطه انفجارها می‌تواند به ریزش کامل این کوره بیانجامد و منبع تغذیه آبشار نیاسر را مختل کند.

به گزارش کاشان آنلاین و به نقل از ایرنا، آن‌گونه که مقامات میراث‌فرهنگی و شهرداری نیاسر گفته اند، حالا مسیر عبور چشمه اسکندریه از محل کوره‌ای که زیر جاده و محل تردد تریلی‌های حمل سنگ قرار دارد، با خطر ریزش و مسدود شدن مواجه است و این می‌تواند برای خلق یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهر یعنی آبشار نیاسر تهدید بزرگی باشد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی نیاسر می گوید: چشمه اسکندریه منبع تامین آب آبشار نیاسر است و اگر انفجارها زیاد شود این احتمال وجود دارد که با جابجایی لایه‌های زیرزمینی، مجراهای چشمه مسدود و آبشار نیاسر در آینده نه چندان دور خشک شود.

همچنین شهردار نیاسر در این باره گفت: با توجه به شکستگی کوره چشمه اسکندریه در زیر جاده‌ای که تریلر های معدن تردد می‌کنند، با استعلام از میراث فرهنگی نیاسر، از فرمانداری خواسته شد تا این موضوع در شورای ترافیک مطرح و از ادامه حرکت تریلی ها جلوگیری شود.

به گفته احسان کوزه ‌گر، معدن داری که این گونه منابع شهر را می برد و سود عایدش می‌شود باید مسیر این کوره را ساماندهی و دیواره‌سازی کند.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=8508

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.