تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024
0
به جامانده از همایش «خورشید خرد»

تجلیل و نکوداشتِ بیادماندنی از مقام علمی و ادبی روانشاد علی شریف کاشانی

  • کد خبر : 7159
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
تجلیل و نکوداشتِ بیادماندنی از مقام علمی و ادبی روانشاد علی شریف کاشانی

در خلال دومین همایش باشکوه ارج‌داشت «خورشید خرد» و نکوداشت مقام علمی و ادبی شاعر، ادیب و عالم فرهیخته زنده‌یاد علی شریف کاشانی، از ۱۱۲ نفر از فعالان ادبی و فرهنگی و برگزیدگان علمی پژوهشی منطقه کاشان و آران و بیدگل در رشته های مختلف تجلیل شد.

به گزارش کاشان آنلاین، بهزاد غدیری- دبیر اجرایی دومین همایش سالیانه ی خورشید خرد – در این باره اظهار داشت: این رویداد ادبی و فرهنگی با حضور حدود یکهزار نفری از مشتاقان، اساتید و فرهیختگان و خانواده‌های محترم منطقه در تالار شهر کاشان با هدف پاسداشت اسوه اخلاق و اخلاص و مقام ادبی فرزند ادیب و فرهیخته کاشان، زنده‌یاد علی شریف کاشانی که بیش از چهار دهه ریاست انجمن ادبی صبا را بر عهده داشته با استقبال بی‌سابقه مردم ادب‌دوست کاشان برگزار شد.

وی با اشاره به ارجداشت و تقدیر از ۱۱۲ نفر از برگزیدگان علمی فرهنگی پژوهشی دانش‌آموزان ، دبیران و فعالان نخبه‌ی فرهنگی منطقه در این همایش افزود: از ۱۰ نفر از روسای انجمن‌های ادبی کاشان، ۲۲ نفر از برترین‌های کنکور سراسری، ۱۴ نفر از رتبه‌های برتر دانش آموزان کاشانی در مسابقات فرهنگی- هنری، ۶ نفر از دانش‌آموزان برتر کاشانی و ۹ نفر از دانش آموزان منطقه آران‌وبیدگل در جشنواره‌های مختلف در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ ، ۱۷ نفر از رتبه‌های برتر دبیران در مسابقات و جشنواره‌های مختلف علمی پژوهشی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ و ۳۴ نفر دانش آموزان برتر متوسطه کاشان در آزمون پیشرفت تحصیلی در این همایش تقدیر شد.

غدیری در ادامه ضمن اشاره به حضور مهمانان ویژه از دانشگاههای تهران و اصفهان مانند دکتر قدرت الله طاهری، دکتر ناصح و دکتر اسحاق طغیانی و دکتر ثابت ایمان گفت: یکی دیگر از اهداف همایش ارج داشت خورشید خرد، ارج نهادن به عزیزانی است که در رده‌های پایه و مقاطع بالاتر در مباحث آموزشی و ادبی با تلاش و کوشش خود صاحب عناوین ارزشمند شده‌اند و از سوی دیگر این همایش و تقدیرها با هدف ایجاد رقابت سالم بین دانش‌آموزان و دبیران در رده های مختلف برگزار گردید.

به گفتۀ دبیر اجرایی دومین همایش ارج داشت خورشید خرد، در پایان این رویداد از کتاب ” آشنایی با مشاهیر کاشان؛ علی شریف کاشانی” که به کوشش محمدعلی حیدری توسط انتشارات سوره تماشا منتشر شده است رونمایی شد.

علی شریف کاشانی نواده «آیت‌الله‌العظمی ملاحبیب‌الله شریف کاشانی» متولد ۱۳۰۸ و دارای مدرک زبان و ادبیات عرب از دانشگاه تهران بود که از سال ۱۳۲۷ تا ۱۳۵۸ در دبیرستان‌های کاشان درس‌های فیزیک و ریاضی و سپس ادبیات را به شاگردان خویش آموزش داده است.

وی پس از بازنشسته شدن از آموزش‌وپرورش از سال ۱۳۶۵ در دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد کاشان و دانشگاه علوم پزشکی کاشان تدریس کرد. استاد شریف بیش از ۴۰ سال مسئولیت انجمن ادبی صبای کاشان را برعهده داشت. استاد علی شریف کاشانی از اساتید صاحب سبک و برجسته شعر آیینی بود. او قرآن مجید، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را به نظم درآورده است.

استاد علی شریف سه‌شنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹ چشم از جهان فرو بست.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=7159

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. درود و سپاس از دوست عزیز جناب آقای سلطانی راد بابت تنظیم این گزارش و همچنین همکاران گرامی ایشان در بخش تحریریه. موفق باشید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.