تاریخ : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ 15 ربيع أول 1446 Wednesday, 18 September , 2024
2

تازه ترین اثر تالیفی غلامحسین سربلوکی منتشر شد

  • کد خبر : 7836
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
تازه ترین اثر تالیفی غلامحسین سربلوکی منتشر شد

تازه ترین اثر تالیفی حاج غلامحسین سربلوکی، محققِ کاشان پژوه و پژوهشگر تاریخ شفاهی با عنوان «ورزش باستانی در کاشان» توسط انتشارات سمن‌سا روانه بازار نشر شد.

به گزارش کاشان آنلاین، غلامحسین سربلوکی در این کتاب، ابتدا به ریشه های پیدایش ورزش به ویژه در عهد باستان و سپس زمینه های بروز و ظهور ورزش باستانی در ایران و معرفی آلات و ادوات و برخی آداب و رسوم و سنت های نهفته در این ورزش پرداخته است و در ادامه برخی از پهلوانان نامی در ایران که با ورزش باستانی انس و الفت داشته اند را معرفی کرده است.

بخش دیگری از این کتاب به نوعی به شرح تاریخچۀ ورزش باستانی در کاشان و معرفی شماری از زورخانه های تاریخی و قدیمی کاشان مانند زورخانه های درب باغ، میدان‌کهنه، سرسنگ، سرپره،حبیب بن موسی،دروازه دولت، نادری و .. و همچنین معرفی برخی از پیشکسوتان ورزش باستانی و پهلوانان و مرشدهای معاصر کاشان اختصاص دارد.

غلامحسین سربلوکی پیش از تالیف و انتشار کتاب «ورزش باستانی در کاشان» دو کتاب «شرح و وصفی از حمام های معروف ایران» در سال ۹۶ و «کاشان، شهری به بلندای تاریخ» را در سال ۱۴۰۲ به نگارش درآورده است.

علاوه بر این سه کتاب یاد شده، قر بهداشتی (اشعار گردآوری شده در حوزه طب سنتی)، ۴ جلد سفرنامه حاصل سفرهای داخلی و خارجی (اسفار)،۳ جلدی از هر دری سخنی و از هر چمن گلی، ۴ جلدی با عنوان زشت و زیبا، تحقیقی جامع درباره مدعیان دروغین مهدویت، کتاب تحقیقی در مقایسه‌ی امیرعباس هویدا و حاج میرزاآغاسی، ۴ جلدی برگی از دفتر ایام (خاطرات زندگی شخصی) و اروکردیا (کتابی در تحقیق و پژوهش ریشه‌ی نام کاشان) کتابهای دیگری‌ست که تاکنون به قلم حاج غلامحسین سربلوکی انتشار یافته است.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=7836

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.