تاریخ : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ 15 ربيع أول 1446 Wednesday, 18 September , 2024
0

بانوی جوان کاشانی، برنده جایزه ویژه «جشنواره دنیای هنرهای پوشیدنی در نیوزیلند» شد

  • کد خبر : 7458
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
بانوی جوان کاشانی، برنده جایزه ویژه «جشنواره دنیای هنرهای پوشیدنی در نیوزیلند» شد

جایزه ویژه «جشنواره دنیای هنرهای پوشیدنی در نیوزیلند» در بخش انتقال پیام،روح و فلسفه جشنواره به بانوی کاشانی رسید.

به گزارش کاشان آنلاین، فاطمه دلخواه‌فر به عنوان یکی از دو فینالیست ایرانی* در این رویداد جهانی که با ارسال چند هزار اثر از ۴۰ کشور جهان همراه بود،موفق شد با جلب نظر هیئت داوران ،جایزه ویژه که به نام بنیانگذار جشنواره نام گذاری شده در «جشنواره دنیای هنرهای پوشیدنی در نیوزیلند۲۰۲۳ » را تصاحب کند.

عمده آثار ارسالی به این جشنواره در بخش طراحی لباس، برخاسته از خلاقیت خالق اثر و نگاهی مفهومی به حوزه پوشش دارد و به کلی با دنیای طراحی و تولید لباس های عرفی و معمولی متفاوت است.

فاطمه دلخواه‌فر که دانشآموخته (کارشناسی) معماری  است از همان دوران تحصیل در دانشگاه به ایده پردازی و ارائه نگاه خلاقانه در طراحی لباس مفهومی نیز علاقمند شد و سال ۹۸ موفق به ایده پردازی و تولید اثری شد که با ارسال به جشنواره نیوزیلند، موفق به تصاحب جایزه ویژه آن گردید.

وی البته موفق به حضور در آیین معرفی و اهدای جوایز برگزیدگان جشنواره نشد اما با ارسال اثر خود که از طراحی تا تولید آن، حداقل ۵ ماه زمان صرف شده است،توانست جایزه ویژه این رویداد را بدست آورد.

«جشنواره دنیای هنرهای پوشیدنی در نیوزیلند» از سابقه ای ۳۶ ساله برخوردار است و چنین رویدادی علاوه بر محلی برای ارائه تولیدات خلاقه از سرتاسر جهان در بخش ایده پردازی و طراحی لباس های مفهومی، به جریانی در راستای توسعه گردشگری نیوزیلند نیز تبدیل شده است به نحوی که هر ساله در خلال جشنواره، حدود ۶۰ هزار بازدید کننده از اقصی نقاط جهان را به سوی خود جلب می کند.

«جشنواره دنیای هنرهای پوشیدنی در نیوزیلند»از زمانی که در سال ۱۹۸۷ تاسیس شد، با نام WOW دنیای هنر و طراحی را در آغوش گرفت و یک مسابقه بین‌المللی را اجرا کرد که هر ساله با اجرای تئاتری دیدنی به اوج می‌رسد. نمایش هیجان انگیز WOW یک جشن بصری برای مخاطبان و فرصتی برای طراحان است تا در صحنه جهانی شناخته شوند و تجلیل شوند.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=7458

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.