تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024
0

افتتاح یک اقامتگاه سنتی و تجلیل از هنرمندان سطحِ ملی صنایع دستی در شهر کاشان

  • کد خبر : 5003
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۰۰
افتتاح یک اقامتگاه سنتی و تجلیل از هنرمندان سطحِ ملی صنایع دستی در شهر کاشان

اقامتگاه سنتی سرای صباغیان در کاشان در آیینی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و شماری از مقام های محلی کاشان افتتاح شد.

به گزارش کاشان آنلاین، اقامتگاه سنتی سرای صباغیان سی و هشتمین اقامتگاه سنتی شهرستان کاشان با زیربنای ۷۳۰ مترمربع، دارای ۱۷ اتاق و با ظرفیت ۳۷ نفر و اشتغال ۱۵ نفر است و تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال برای برپایی این اقامتگاه هزینه شده است.

همچنین روز پنج شنبه،در جریان سفر علیرضا ایزدی (مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان) به کاشان در مراسمی از هنرمندان صنایع دستی این شهر که در ششمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی کشور،۱۶ نشان ملی دریافت کرده بودند و از جمله (از استاد غفار سردابی هنرمند برجسته کاشانی و دارنده نشان همای زرین) در محل اتاق بازرگانی کاشان تجلیل شد.

استاد فتحعلی قشقایی فر با دریافت دو نشان ملی در رشته حریر نمد،استاد محمد بینوا در رشته زری بافی، استاد محمود تمتاجی در رشته زری بافی، استاد سید رضا یاالله در رشته زری بافی،استاد جمشید خداداد نوش آبادی در رشته مخمل نقش برجسته، استاد حسین زارعی در رشته ساز سفالی،استاد سیدعلی همتی در رشته گلیم بافی،آقای علیرضا غفاریان در رشته شعربافی،خانم زینب سادات بابایی در رشته شعربافی،آقایان محمدحسین فدوی و عباس گلکار در رشته زیلوبافی(مشترکا یک نشان)، خانم‌ها معصومه بینوا و سمیه محمدی در رشته زری بافی(مشترکا یک نشان)،خانم‌ها فاطمه خادم‌زاده و فاطمه زارع در رشته زری بافی(مشترکا یک نشان)،خانم‌ها فائزه کریمی و زهره فرحناک در رشته زری بافی(مشترکا یک نشان)،خانم‌ها فاطمه فرمانیان و زهره نوروزی در رشته زری بافی(مشترکا یک نشان)و خانم‌ها فهیمه غلامرضازاده و کبری خرمیان دررشته زری بافی(مشترکا یک نشان) تقدیر شدگان در این بخش بودند.

نشست صمیمانه هم اندیشی مدیران تاسیسات اقامتی شهرستان کاشان با مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در هتل نگارستان کاشان، برنامه دیگر علیرضا ایزدی در جریان سفر روز پنج شنبه‌اش به کاشان بود.

در این نشست پس از بررسی مسائل و مشکلات فعالان گردشگری کاشان به ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا، مدیرکل میراث فرهنگی استان ضمن تاکید بر هم‌گرایی نهادهای دولتی در رفع مشکلات فعالان گردشگری،از موافقت با تاسیس انجمن اقامتگاه‌های سنتی استان خبر داد.

افتتاح یک اقامتگاه سنتی و تجلیل از هنرمندان سطحِ ملی صنایع دستی در شهر کاشان

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=5003

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.