تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024
1

اجرای طرح حفاظت و نجات‌بخشی درختان باغ فین در سال جدید

  • کد خبر : 5693
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
اجرای طرح حفاظت و نجات‌بخشی درختان باغ فین در سال جدید

کارشناس فضای سبز مجموعه جهانی باغ تاریخی فین، از اجرای طرح حفاظت و نجات‌بخشی درختان باغ فین و ساماندهی فضای سبز این باغ خبر داد.

به گزارش کاشان‌آنلاین، زهره حنطه‌ای با اعلام این خبر افزود: این طرح حفاظتی از ابتدای دهه‌ی ۹۰ تاکنون به صورت مستمر انجام شده و در سال ۱۴۰۱ نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از اعتبارات ملی ادامه یافته است.

وی با تاکید بر اینکه وقوع وزش بادهای فصلی و محلی که همراه با گرد و غبار بوده و همچنین موقعیت قرارگیری مجموعه تاریخی باغ فین در کنار آزاد راه باعث مسدود شدن روزنه‌های گیاه و اختلال در وضعیت سلامتی گیاه شده تصریح کرد: از جمله اقدامات علمی و اصولی صورت گرفته در طرح حفاظت و نجات‌بخشی فضای سبز  این مجموعه، شستشوی درختان کهنسال و مرتفع بوده که ضروری است این امر همه ساله و در چند نوبت با استفاده از آب و گاهی به کاربردن صابون ارگانیک پالیزین انجام شود.

حنطه‌ای ادامه داد: این عملیات از سه جهت تاج پوشش و از راس تا پایین درخت در شب و به مدت حداقل ۳۰ دقیقه برای هر اصله درخت و با استفاده از بالابر انجام می‌شود.

کارشناس فضای سبز مجموعه جهانی باغ تاریخی فین یادآور شد:از مهمترین محاسن اجرای این عملیات زدودن گردو غبار و بازشدن روزنه‌های گیاه و انجام اعمال حیاتی مثل تنفس و فتوسنتز با کیفیت بهتر، مبارزه با آفات از طریق غیرشیمیایی و افزایش تاثیر تغذیه درختان از طریق محلول‌پاشی است.

وی ادامه داد: سمپاشی و محلول‌پاشی درختان کهنسال باغ فین از دیگر اقدامات انجام شده در طرح حفاظت و نجات بخشی درختان مجموعه جهانی باغ فین است.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=5693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.