تاریخ : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ 4 ربيع أول 1446 Saturday, 7 September , 2024
0

آغاز رفع این خرابی را مدیون رسانه‌هاییم

  • کد خبر : 8432
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷
آغاز رفع این خرابی را مدیون رسانه‌هاییم

مهدی سلطانی راد

کاشان آنلاین: خبر رسید عملیات روکش آسفالت آزادراه قم – کاشان و اصفهان به کاشان در حال انجام است. دستتان درد نکند! ممنون که به فکر خلق‌اللهید!

مدتها بود صدای مردم زیادی از چند شهر و شهرستان برای این مسیر درب وداغان بلند بود و هست. آه و فغان است که از هر سو به‌گوش می رسد. آسفالتی بدتر از جگر زلیخا که علاوه بر زهواردرفتگیِ خودروهای ملت، ممکن است زبانمان لال جان هایی نیز بستاند.

نمی‌دانیم اصلاح این آسفالت کی تمام می شود اما در این آزادراه مسیر معیوب زیاد است. آسفالتی شرحه شرحه و شکافته و مردمی که هنگام تردد در آن بی وقفه به یاد باعث و بانیان این شکل و کیفیت آسفالت اند! مسیری که گویی آخرین بار در دوره آل بویه آسفالتش کرده‌اند!

پرسش این‌جاست که آیا برای مردم احداث مسیر حرم تا حرم در اولویت است یا بهسازی و رفع خطر از پرترددترین جاده و آزادراه مرکزی ایران؟

زمان نمایندگی ساداتی نژاد در مجلس دهم که او پایش را در یک کفش کرده بود و مدام از کشیدن مسیر حرم تا حرم (مشهد اردهال تا جمکران) می گفت، رسانه های منطقه مدام فریاد زدند و می پرسیدند (رفع خطر از جاده مشهد اردهال و برزک که ماهیانه چند کشته می دهند «مهم‌تر و حیاتی‌تر» یا کشیدن یک مسیر جدیدِ صرفا مذهبی با چندهزار میلیارد بودجه سرسام آور و نجومی؟؟) حق هم می‎گفتند. پای جان و سلامتی مردم در میان بود. به قول آن مثل: چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است.

رسانه های مستقل و پرسشگر منطقه آن زمان در کنار اعتراضات مردمی، البته خوب ظاهر شده و با مطالبه گری به موقع باعث شدند تا همان ساداتی نژاد که مسیر حرم تا حرم خط قرمزش بود، کمی از جاده برزک را بهسازی و از آن رفع خطر کند. اینکه چقدر از این مسیر یعنی جاده برزک (که به جاده مرگ معروف شده بود)، رفع خطر شده بماند اما در اینجا نکته مهم، احساس مسئولیت رسانه های منطقه است که در آن مقطع، «واجب بودن بهسازی جاده برزک» را فریاد زدند.

حالا نیز که ماهها و چه بسا چند سال از هجوم اعتراضات مردمی به معیوب بودن آسفالت آزادراه قم – کاشان می گذرد، اجراشدن عملیات بهسازی روکش آسفالت این مسیر که البته گویا تازه شروع شده، را مدیون رسانه های منطقه‌ایم، بدون تعارف.

رسانه های منطقه در این چند سال و به ویژه در ماه‌های اخیر بر اساس شواهد و مطالبات مشهود مردمی بارها فریاد زدند این آزادراه در یکی از شاه‌راه‌های مرکزی کشور واقع شده است و خرابی شدید آسفالت آن، سبب اعتراضات گسترده هموطنان شده و در نتیجه، بسیاری از رانندگان مسیر‌های جایگزین را برای تردد انتخاب کنند و چه خوب که صدای بلند فریادشان، تاثیرگذار بود و مسئولانی را از خواب پراند!

رسانه اگر صدای مطالبات برحق مردم نباشد، به چه کار می‌آید؟

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=8432

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.