تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024
4

آذربایجانی: فوتبال در کاشان نابود شده است

  • کد خبر : 7617
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
آذربایجانی: فوتبال در کاشان نابود شده است

مهدی سلطانی راد| بی برنامگی و آشفتگیِ فوتبال در دیار کاشی و گلاب به حدی رسیده که حمیدرضا آذربایجانی، نفر سوم مهارت‌های فردی فوتبال ایران در سال ۵۳ و ستاره نامدار سابق و پیشکسوت فوتبال کاشان نیز تعارف را کنار گذاشته و صراحتاً می گوید «فوتبال در کاشان نابود شده است».
او که مدت‌ها پیش در صدد احیای تیم قدیمی «هما» بود حالا آن‌قدر دلش پر است که می‌گوید: انگیزه‌ای برای فعالیت و تیم‌داری فوتبالی ندارم زیرا فوتبال کاشان نه مسئول وظیفه‌شناس دارد و نه برنامه، برای چه به چهل جریب بروم؟آذربایجانی می گوید: حدود یک سال‌ونیم است که اطراف فوتبال کاشان نیستم. آنچه در زیر می‌خوانید ماحصل گفت وگوی ما با حمید آذربایجانی مدافع و ستاره سابق تیمهای شاهین (جوانان)، شهباز تهران، راه آهن، هما، گارد و منتخب کاشان است..

*بنده با هیچ شخص و مسئولی خصومت شخصی ندارم به همین دلیل راحت و بدون تعارف باید بگویم فوتبال کاشان نابود شده و به قول معروف حالاحالاها هم درست نمی‌شود! چون مدیری که برایش انتخاب می کنند بدون برنامه قبلی و هدف منصوب می‌شود و زیردستان وی هم حاضر نیستند به حرف او گوش کنند مثل وضعیت الان فوتبال کاشان که آقای عامری برای خود در هیئت امپراطوری تشکیل داده و دستور مکتوب آقای متشکره-رییس هیئت- که برای تیم پیشکسوتان هما، هزینه تایم تمرین در چهل‌جریب نیم بها باشد، را پاره‌ می کند و برای نامه تره هم خرد نمی‌کند!
*باز هم بدون تعارف عرض می‌کنم که بنده در این ۵۵ سال فعالیت فوتبالی،مسئولی تا این سطح فاقد دغدغه و تخصص و بدون کارایی مفید در راس اداره ورزش کاشان ندیده‌ام.آخر مگر می‌شود که بنده به عنوان پیشکسوت برای این‌که این مسئول را ببینم و بگویم فکری به حال این فوتبال بکنید، باید دهها نفر را واسطه کنم؟ آقای سلامیان! در کنار اضافه کردن به شمار بیمه‌شده‌های ورزشی فکری هم به حال فوتبال و والیبال کاشان کنید!
*سال ۶۴ که به همراه تیم هما به مسابقات استانی رفته بودیم، مسئول تربیت‌بدنی مبارکه خود شخصا قبل بازی، با فرغون گچ رفته بود داخل میدان و زمین را خط‌کشی می‌کرد تا برای شهرش آبروداری کند. تماشاگر آن‌جا جرات نداشت در ورزشگاه سیگار بکشد اما همین یک سال و نیم قبل در جام حذفی فوتبال کاشان، ۹۰ درصد بازی‌ها با جنگ ودعوا همراه بود!
*دوستان هیئت فوتبال، فروردین ۴۰۱ برای اینکه چهل‌جریب را گرم کنند با ۳۰ بازی، جام حذفی برگزار کردند اما در اغلب بازی‌ها جنگ ودعوا شد! بعد از بازیها آقای متشکره -رییس هیئت- را دیدم، ایشان گفت دیدید چه بازیهای خوبی برگزار شد؟ به ایشان عرض کردم در بیشتر بازی‌ها در زمین و روی سکوها جنگ و دعوا بود.وی باور نمی‌کرد تا اینکه فیلم یکی از درگیری‌ها را نشان ایشان دادم. رییس محترم هیئت جواب داد عجب، چرا این موارد را به من نمی‌گویند؟! متاسفانه عده‌ای دور ایشان را گرفته‌اند و نمی‌گذارند حقایق فوتبال کاشان را متوجه شوند. البته طبیعتاً مدیری که با اشتغال در شهرداری سرس شلوغ باشد اگر دلش هم بخواهد نمی‌تواند قدمی برای فوتبال بردارد.
*اگر آقای متشکره را آوردند که منابع مالی برای فوتبال کاشان بیاورد چرا وضع چهل‌جریب این‌گونه است؟ واقعا وضع این ورزشگاه فراتر از افتضاح است.به قول یکی از یاران قدیمی هما، چهل‌جریب ۴۰ سال پیش همین شکلی بود! برای فوتبالیست دومین شهر بزرگ استان خجالت‌آور است که با نور گوشی موبایل بتوانند در دستشویی چهل‌جریب قضای حاجت کند!!
*متاسفانه دوستان هیئت با یک تشر مسئولان فلان تیم پیشکسوت، از برنامه‌ای که خودشان ریخته‌اند عقب می‌کشند.زمستان دو سال پیش برای تمرین روز جمعۀ سه تیم پیشکسوت در چهل جریب، برنامه چرخشی ریختند اما با قلدری عضو یکی از تیم‌ها، برنامه را بر هم زدند و ما-پیشکسوتان تیم هما- مجبور شدیم ساعت ۷ غروب و در سوز سرما در چهل‌جریب تمرین کنیم!
*نمی‌گویم فستیوال فوتبال پایه مهم نیست اما اصل فوتبال کاشان برگزاری مسابقات باشگاهی جوانان و بزرگسالان است.چرا این رقابت‌ها را برگزار نمی‌کنید؟
*سال ۶۴ و قبل‌تر، فوتبال کاشان در سه دستۀ اول تا سوم، ۸۰ تیم پروانه‌دار داشت. الان آن تیم ها کجا هستند؟ هما، راه آهن، کارگران محلی، پاس‌ میدان‌کهنه،سخنور، راه‎آهن دولتی، پاس آزاد، رهبر، گارد، عقاب و .. که پروانه داشتند، کجا هستند؟ تیم‌های پرسپولیس و شهرداری که اولی سال ۷۶ و دومی سال ۹۴ فعال بودند کجا رفتند؟ با آقای موسویان که سال ۷۶ مدیر تیم پرسپولیس بود کاری کردند که رفت و دور فوتبال را خط کشید.
*دبیر هیئت قبل از مسابقات جام حذفی کاشان تاکید کرد حضور بازیکن سرباز و بیرونی که جای دیگری بازی کرده ممنوع است ولی من عمدا در تیم هما بازیکن سرباز جذب کردم و آقایان تا پایان مسابقات هم متوجه نشدند تا به آنها بگویم دقت و هوشیاری برای کنترل تخلف را ندارید اما در یکی از همان مسابقات از کنار تخلف تیمِ مقابل ما که بازیکن سرباز جذب کرده بود گذشتند. در برابر این تخلف، دبیر هیئت گفت شکایت کنید و بابتش ۳۰۰ هزار تومان به حساب بریزید تا رسیدگی کنیم اما پول ما رفت، به شکایت ما هم رسیدگی نکردند!
*سال ۶۴ که حال فوتبال کاشان خوب بود، با تیم هما برای رقابت با تام اصفهان به این شهر رفته بودیم که قهرمان استان هم شدیم، آن‌جا به آقای فتاحی که رییس اداره ورزش کاشان بود گفتم شما ۸۰ تیم پروانه‌دار دارید، از جمع کل این تیم‌ها ۸ بازیکن به من معرفی کن تا با فوتبال اصفهان بجنگیم، نتوانست ۸ نفر پیدا کند! تازه آن سال‌ها فوتبال کاشان واقعا قوی بود و (سپاهان و تام) حتی در اصفهان حریف ما نمی‌شدند.
*به نظرم روند سقوط فوتبال کاشان از سال ۶۴ و جام فلق شروع شد. از این سال بود که آقای xرییس هیئت می‌شد و آقای y می‌شد دبیر یا نایب رییس و در ادامه نوبت آقای y بود که رییس هیئت شود و آقای x بشود دبیر وی!! و به همین شکل همیشه ۴ نفر آدم تکراری در هیئت فوتبال کاشان مدام پست عوض می‌کردند! در همین سال ۶۴، تیم هما قهرمان استان شد و تیم قوی‌ای هم بود. ۹ بازیکن این تیم قرار بود عضو تیم منتخب کاشان در جام فلق باشند و مربی تیم هم آقای جلوداریان، اما ناگهان مربی دیگری برای تیم برگزیدند و رییس وقت اداره ورزش هم به من گفت از بین آن ۹ بازیکن، فقط شما را می‌خواهیم که بنده نپذیرفتم. بعدها شنیدم که قرار بود با آمدن من به تیم منتخب و بدون آن ۸ نفر، تیم هما را منحل اعلام کنند.
*سئوال من این است، وقتی فوتبال کاشان تیم در لیگ ندارد ورزشگاه ۱۵ هزار نفری چه دردی از کاشان دوا می‌کند؟ وقتی در کاشان سالی ۲ بازی لیگ دو هم در برگزار نمی‌شود، این زیرساخت که مسئول درست ودرمان هم ندارد و اکثر امکاناتش هم دارد نابود می شود، چه به‌درد کاشان می‌خورد؟۱۶ سال پیش که ورزشگاه ۱۵ هزار نفری تازه راه افتاده بود، یک روز دور زمین مشغول دویدن بودم که حضور ناظرانی از اداره کل تربیت بدنی استان در آنجا نظرم را جلب کرد. جلو که رفتم لابلای حرفهای‌شان شنیدم که گفتند (در مرکز استان چنین ورزشگاهی نداریم، بعد آمده‌اند اینجا ورزشگاه زده‌اند!) تلخی این حرف آنجاست که این همه هزینه شد اما فوتبال کاشان جز یک تیم رده جوانان در لیگ برتر، سرمایه دیگری برای بازی در لیگ‌های رده بالا و ایجاد شور ونشاط در این ورزشگاه ندارد./نشریه مردم سیلک، ۴ آبان ۴۰۲
منبع: نشریه مردم سیلک، شماره ۹۷ / ۴ آبان ۱۴۰۲

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=7617

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.