تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024
5

رونمایی از پنجمین کتاب و دفتر شعر شیرین عربشاهی، شاعر خوش ذوق و توانیاب کاشانی

  • کد خبر : 7802
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
رونمایی از پنجمین کتاب و دفتر شعر شیرین عربشاهی، شاعر خوش ذوق و توانیاب کاشانی

پنجمین کتاب و دفتر شعر شیرین عربشاهی، شاعر خوش ذوق و توانیاب کاشانی عصر یکشنبه در سالن مهربانِ فرهنگسرای مهر کاشان رونمایی شد.

به گزارش کاشان آنلاین، در این آیین که شماری از اهل شعر و ادب، گروهی از توانیابان تحت حمایت موسسه کاشانه مهر و نخی مدیر این موسسه و حیدریان عضو شورای شهر حضور داشتند، «خط به خط» به عنوان پنجمین کتاب شعر شیرین عربشاهی رونمایی شد.

شیرین عربشاهی، در کودکی بر اثر یک حادثه دچار ضایعه نخاعی از ناحیه گردن شد و به گفتۀ خودش این اتفاق به ظاهر تلخ حکایتی شیرین برای او داشت زیرا این حادثه مسیر زندگی او را به کلی تغییر داد و شعر این زبان گویای احساس، به زندگی اش معنایی دوباره بخشید.

از شیرین عربشاهی طی سالهای اخیر مجموعه شعرهایی با نام «شوق شیرین در سال ۱۳۹۵»، «آوای سرخ (مجموعه شعر پرسپولیس) در سال ۱۳۹۶»، «به تو فکر میکنم در سال ۱۳۹۸»، «رویای کاغذی در سال ۱۴۰۰» منتشر شده که کتاب رویای کاغذی در جشنواره ملی رسانه ای ، مهرماه ۱۴۰۱ رتبه اول کشوری را کسب کرد.

کتاب شعر «به تو فکر میکنم» نیز در جشنواره ملی کاما در آذرماه ۱۴۰۲ و در حوزه ادبیات فارسی در کشور شایستۀ تقدیر شد.

«خط به خط» اما پنجمین کتاب مستقل شیرین عربشاهی است که سوم دی ماه ۱۴۰۲ در فرهنگسرای مهر کاشان و در حضور شماری از اهل ادب و شاعران،مسئولین موسسه کاشانه مهر و تعدادی از توانیابان عضو این موسسه و اهالی خبر و رسانه رونمایی شد.

به گفتۀ شیرین عریبشاهی، «خط به خط»  مفردات عاشقانه ایست که در قطع رقعی، شصت بیت در شصت صفحه همراه با نقاشی خطی که به تصویرگری دوست خوبم خانم زهرا پسندی و توسط انتشارات چهل حصاران کاشان با مدیریت آقای مجتبی رافعی به چاپ رسیده است.

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=7802

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.