تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024
2

برگزاری جشنواره نقالی و روایت‌گری سیلک توسط کاشان، نشان از فرهیختگی این شهر دارد

  • کد خبر : 7592
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱:۳۷
برگزاری جشنواره نقالی و روایت‌گری سیلک توسط کاشان، نشان از فرهیختگی این شهر دارد

مدیر پیشین سازمان میراث فرهنگی کشور با تمجید از ایده برگزاری جشنواره نقالی و روایت‌گری سیلک گفت: کاشان را در طول تاریخ مردم این شهر به تنهایی و بدون کمک حکومت‌ها توسعه داده اند و برگزاری این جشنواره مصداق این حقیقت است.

به گزارش کاشان آنلاین، سیف الله امینیان که در محوطه باستانی سیلک کاشان و در آیین رونمایی از پوستر جشنواره نقالی و روایت‌گری سیلک سخن می گفت افزود: همراه کردن تعداد زیادی از مجموعه های گردشگری و موسسات فرهنگی برای حمایت از این جشنواره، گام دشواری بوده که بچه های اهل فرهنگ و هنر کاشان به‌خوبی برداشتند.

مدیرکل پیشین میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به قدمت فرهنگی کاشان یادآور شد: کاشان شهر نخستین هاست و بیهوده بدین نام یاد نمی شود، زیرا در یک بعد این ماجرا، کاشان تنها شهر تاریخی و باریشه در ایران است که هیچگاه پایتخت سلسله ها نبود اما از همه وجوه پیشرفت و توسعه و تمدن تنها با همت و عزم مفاخر و مردم خود برخوردار شد اما آن پایتخت ها برای توسعه از حمایت دولت‌ها و سلسله ها بهره‌مند شدند.

وی با تاکید بر اینکه کاشانی‌ها مردمی فرهیخته و عاشق ایران هستند و به‌واقع کاشان یک ایران کوچک است، گفت: در هر عرصه و بخش همچون اقتصاد، هنر، علم، فرهنگ، ادبیات و معماری که در نظر بگیریم،کاشان در طول تاریخ مهد پرورش و معرفی دهها چهره شاخص و فاخر و تاثیرگذار در طول تاریخ بوده است.

مدیر پیشین سازمان میراث فرهنگی کشور با تمجید از عوامل برگزاری جشنواره نقالی و روایت‌گری سیلک افزود: میزبانی و برگزاری این جشنواره توسط کاشان، نشان از فرهیختگی این شهر دارد و علاوه بر پاسداشت و بازنمایی یک هنر متعالی و کهن، توسعه و رونق گردشگری در کاشان را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

لینک کوتاه : https://kashanonline.com/?p=7592

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.